شناسهٔ خبر: 45561 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

بهره‌برداری از دو پروژه مشارکتی مسکن فارس در تابستان ۹۷/ حل مسائل تامین مسکن جانباران و ایثارگران استان فارس/ شهرک بهشتی حاشیه شیراز، سایت گردشگری- تفریحی می‌شود

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشریح جزییات سفر خود به استان فارس که برای حل برخی از مسائل مربوط به زمین و مسکن استان انجام شده بود، گفت: پروژه ۱۳۵ هکتاری آماده سازی در حاشیه شهر شیراز تحت عنوان شهرک بهشتی حسینی‌الهاشمی که پیشرفت فیزیکی آن ۳۵ درصد است به سمت تبدیل به سایت گردشگری تفریحی- رفاهی می رود تا از استفاده صرفا اداری دربیاید و مورد استفاده عمومی قرار گیرد.

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح اقدامات انجام شده در سفر به استان فارس به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: با حضور اعضای هیات‌مدیره سازمان ملی زمین‌ومسکن به استان فارس، شهر شیراز سفر کردیم. در جریان این سفر نیز از دو پروژه مشارکتی ۳۵۷ واحد و ۴۰ واحدی مسکن که شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب ساخت و تکمیل آن را برعهده دارد بازدید کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دو پروژه مشارکتی ۳۵۷ و ۴۰ واحدی پیشرفت های بسیار خوبی داشت و امیدواریم تا پایان تابستان سال ۹۷ این دو پروژه مشارکتی که توسط سازمان و بخش خصوصی در حال احداث و تکمیل است به بهره‌برداری برسد و در اختیار شهروندان استان فارس قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن افزود: در سفر به استان فارس همچنین، از پروژه ۱۳۵ هکتاری آماده‌سازی در حاشیه شیراز به نام شهرک بهشتی حسینی‌الهاشمی که پیشرفت فیزیکی آن نیز حدود ۳۵ درصد بود، بازدید کردیم. با بررسی هایی که از محل داشتیم به مشاور پیشنهاد دادیم تا مقداری در طراحی تغییراتی بدهد و آن را به سمت سایت گردشگری تفریحی- رفاهی ببرد تا در اختیار مردم قرار گیرد و از استفاده صرفا اداری خودداری شود.

عظیمیان گفت: بازدید از پروژه مشارکتی تجاری- اداری- مسکونی در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار از دیگر بازدیدهایی بود که در سفر به استان فارس انجام شد. در این پروژه چندین کاربری تعریف شده که در تلاش هستیم با مشارکت بخش خصوصی احداث بنای این پروژه را در ساختمانی به مساحت ۱۴۰ هزار مترمربع به سرانجام برسانیم.

بازدید از سایت مسکن مهر استان

این مقام‌مسئول بازدید از مسکن مهر استان فارس را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سفر به استان فارس مورد توجه قرار گرفت و افزود: خوشبختانه مسکن مهر استان فارس نسبتا، کمترین مساله را در سطح کشور دارد و مساله خاصی نداشته است. در بازدید که از مسکن‌های مهر استان داشتیم دو مورد در مورد محوطه‌سازی و خدمات مربوط نکات و بی‌توجهی‌هایی شده بود که تلاش کردیم تا از طریق گفتگو با مدیران استانی، مسائل را حل کنیم.

عظیمیان ادامه داد: حل مسائل مربوط به تامین مسکن جانباران و ایثارگران از دیگر مواردی بود که در سفر به استان فارس موردتوجه قرار گرفت. در مورد خانواده جانبازان و ایثارگران مشکلاتی جزئی وجود داشت که مجوزها را به استان دادیم تا این عزیزان از مزایای بخش مسکن استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین در یک جلسه طولانی با مسئولان استانی از جمله مدیرکل راه‌و‌شهرسازی استان و همجنین مدیران املاک‌و‌حقوقی استان، مسائل و موضوعات مربوط به املاک و همچنین مشکلاتی که در سطح استان در این ارتباط وجود داشت مورد به مورد، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا موارد طی صورتجلساتی به ستاد در پایتخت منعکس شود و مصوبات هیات مدیره سازمان صادر شود.

عظیمیمان ادامه داد: در ارتباط با آرای کمیسیون ماده ۱۲ که بعضا توسط برخی از محاکم مورد ایراد قرار می‌گرفت، نیز مورد بررسی قرار گرفت. در این مورد استان فارس توانسته رایی را از دستگاه قضایی و دیوان عدالت اداری بگیرد که این باعث وحدت‌رویه در حفظ حقوق دولت خواهد شد و ما از این بابت از مسئولان حقوقی استان تشکر کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: مجموعا سفر نسبتا خوبی بود و تلاش شد تا مسائل مختلفی که تحت مسئولیت سازمان قرار داشت با مدیریت محترم کل راه و شهرسازی و مدیران املاک در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و خوشبختانه توانستیم بخشی از مشکلات آنها را نیز حل کنیم.

نظر شما