شناسهٔ خبر: 45582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با شروع طرح راهداری زمستانی ۹۶ انجام می‌شود:

فعالیت ۱۹ راهدارخانه و ۲۵ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با شروع طرح راهداری زمستانی ۹۶ فعالیت ۱۹ باب راهدارخانه و ۲۵ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان اجرائی می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: با وجود اینکه طرح زمستانی راهداری به صورت نمادین از ابتدای دی‌ماه امسال آغاز خواهد شد اما عملیات راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی استان از آبان ماه کلید خورده و تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: در این ایام، عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی اجرا می‌گردد تا شهروندان عزیز مشکلی در راه‌ها مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به صورت مستمر در جاده‌ها حضور دارند.

شهامت بیان کرد: تاکنون با توجه به خرید ۱۵ هزار تن شن و ۴۰۰ تن نمک و نیز تجهیز کلیه راهدارخانه‌های استان و با پشتیبانی ۳۶۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین و سبک و حضور ۲۸۰  نفر از نیروهای راهدار در صورت تخصیص مناسب اعتبارات استانی و ملی مشکلات باقیمانده نیز رفع خواهد شد.

شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در پایان افزود: با اذعان به فعالیت اکیپ‌های راهداری در  تمامی شهرستان‌ها و در تمامی محورهای مواصلاتی استان، ۱۹ راهدارخانه در طول طرح زمستانی راهداری فعال هستند که در صورت نیاز به کاربران جاده‌ای خدمات‌رسانی امدادی و در صورت نیاز اسکان موقت انجام خواهد پذیرفت. لذا شماره تلفن گویای ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز جهت ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان جهت رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان عزیز  فعال می‌باشند.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد در ۳ ماه آخر سال با توجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم نمود و تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ و چراغ چشمک‌زن و جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاءحریق همراه داشته باشند.

نظر شما