شناسهٔ خبر: 45627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه اقتصادی استان قم مطرح شد:

وجود ۴۵ هزار واحد مسکونی تجملی خالی از سکنه در قم/ خروج مسکن از ردیف کالاهای سرمایه‌ای

صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به سیاست این اداره کل مبنی بر خارج کردن مسکن از مجموعه کالاهای سرمایه‌ای گفت: ۴۵ هزار واحد مسکونی شیک و تجملی خالی از سکنه در مناطق یک و چهار شهرداری قم وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری عصر سه‌شنبه در دومین جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری گفت: معادل همین مقدار نیز ۴۶ هزار واحد مسکونی مهر ایجاد کردیم و هر چند این ۲ عدد بسیار به هم نزدیک است ولی شاید مقایسه آن‌ها با یکدیگر درست نباشد، چرا که مسکن مهر برای قشرهای آسیب‌پذیر است، ولی این تعداد واحد مسکونی شیک خالی از سکنه در مناطق یک و چهار شهرداری قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: سیاست راه و شهرسازی خروج مسکن از ردیف کالاهای سرمایه‌ای است تا به یک کالای مصرفی تبدیل شود و به تبع آن مردم نیز سرمایه‌های خود را برای انجام سرمایه‌های بلندمدت به حوزه مسکن وارد نکنند و نخواهند از تورمی که به یک باره رخ می‌دهد منفعت اقتصادی کسب کنند.

صبوری در پایان گفت: اگر در عرض یک سال بر اثر سیاست مالی دولت افزایشی را در بحث صدور پروانه‌ها مشاهده می‌کنیم، شاید تحلیل‌های نادرست جامعه باشد، ولی به هیچ وجه رویکرد اصلی رشد فزاینده قیمت مسکن همانند سال‌های گذشته نیست.

نظر شما