شناسهٔ خبر: 45638 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

جابجایی بیش از ۳ میلیون مسافر در همدان طی ۷ ماه امسال/ تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های همدان همزمان با ایام اربعین

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابجایی ۳ میلیون و ۲۵۹ هزار مسافر در هفت‌ماهه امسال خبر داد، این در حالیست که به گفته وی ۳ میلیون و ۳۷۵ هزار تردد در مدت‌زمان اجرای طرح ترافیکی اربعین حسینی در جاده‌های استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی با بیان اینکه در هفت‌ماهه امسال ۳۱۷ هزار سفر در استان انجام شده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد سفر ۱۰ درصد و از نظر تعداد مسافر ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: هم‌اکنون در سطح استان همدان ۲۸۶ دستگاه اتوبوس، ۸۴۵ دستگاه مینی‌بوس و ۶۳۳ دستگاه سواری کرایه زیر نظر اداره کل راهداری استان همدان فعالیت می‌کند.

رودباری در ادامه با اشاره به وجود شرکت‌های حمل و نقل در استان تصریح کرد: ۵۰ شرکت مسافربری، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی، یک انجمن صنفی کارگری و ۹۵ شرکت حمل و نقل در حال حاضر در سطح استان فعال است.

این مسئول همچنین به عمر ناوگان حمل و نقل استان همدان اشاره و عنوان کرد: میزان عمر ناوگان اتوبوسی ۹/۷۴، مینی‌بوس ۳۰/۸۷ و عمر ناوگان سواری کرایه استان همدان ۹/۸۴ است.

محمد رودباری ادامه داد: رقم کشوری در میزان عمر ناوگان اتوبوسی نیز ۹/۹۱، مینی‌بوس ۲۳/۹۶ و سواری کرایه ۸/۹۲ گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اذعان کرد: عدم استقبال مالکان و رانندگان برای نوسازی موجب بالا بودن عمر ناوگان مینی‌بوس شده است.

 رودباری همچنین همزمان با طرح ترافیکی اربعین حسینی در جاده‌های استان اظهار کرد: از آغاز این طرح از تاریخ هشتم تا شانزدهم آبان ماه تعداد سه میلیون و ۳۷۵ تردد از جاده‌های استان همدان انجام‌شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و اجرای طرح ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رودباری ابراز کرد: در اجرای این طرح روزانه ۳۷۵ هزار تردد ثبت شده که ۱۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: بیشترین میزان تردد در محور همدان تهران بوده است که ۲۸ درصد نسبت به پارسال این رقم افزایش یافته است.

نظر شما