شناسهٔ خبر: 45665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیازمند کار کارشناسی است/ جوسازی در خصوص برخی گزینه‌های راه و شهرسازی خوزستان

محسن نریمان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیازمند کار کارشناسی است گفت: در خصوص گزینه‌های مدیرکلی راه و شهرسازی خوزستان در برخی از رسانه ها و فضای مجازی، جوسازی و شایعه پراکنی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه همه گزینه‌هایی که برای تصدی پست مدیرکلی اداره راه و شهرسازی خوزستان معرفی شده بودند از صلاحیت‌های لازم برخوردار هستند، عنوان کرد: متاسفانه در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها بر علیه آنها جو سازی‌ها و شایعه پراکنی‌هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه این گزینه‌ها که برای این پست معرفی شده‌اند از صلاحیت‌های لازم برخوردار هستند، بیان داشت: با توجه به این صلاحیت‌ها از این افراد در جایگاه‌های دیگر استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: شاخص‌های ما برای انتصاب فرد مورد نظر در اداره کل راه و شهرسازی تخصص، تجربه و همیاری با استاندار استان بود.

نریمان افزود: این انتصاب در راستای رضایت همه جانبه در استان و مرکز صورت گرفت تا شاهد تحول و پیشرفت های بعدی خوزستان باشیم.

وی تصریح کرد: در هر صورت افرادی تلاش کردند که مدیرکل این اداره شوند اما تقدیر نبود و با توجه شاخص‌های وزارت راه و شهرسازی این انتصاب انجام شد.

به گزارش مهر نریمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوزستان در ردیف استان‌های برتر کشور قرار دارد، عنوان کرد: در همین راستا باید به مسائل موجود در خوزستان نگاه ویژه‌ای شود تا ظرفیت و استعدادهای نهفنه استان به فعل تبدیل شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: وظایف این وزارتخانه از گستردگی و وسعت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه راه آهن، امور دریایی و بنادر، جاده‌ها، هواشناسی و مسیرهای هوایی در استان‌ها زیر مجموعه راه و شهرسازی هستند شاهد این شرایط  هستیم.

وی با بیان اینکه وقتی وزارتخانه های راه و ترابری و نیز مسکن و شهرسازی با یکدیگر ادغام شدند می توان گفت یک دولت کوچک با خدمات و وظایف بسیار وسیع به وجود آمده است، عنوان کرد: با توجه به حجم این میزان از خدمات و وظایف، باید برنامه ریزی ها به سمت استفاده بهینه و مناسب از منابع مالی هدایت شوند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: اعتبارات محدودی در اختیار است و این در حالی است که پروژه‌های زیادی در دست اجرا داریم.

تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیازمند کار کارشناسی است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی نصف دولت است، گفت: در شرایط فعلی تفکیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر نیازمند پرداخت هزینه‌های هنگفتی است و باید در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد.

محسن نریمان اظهار کرد: کار سازه‌های ساختمانی در ایران باید با کیفیت و با نظارت دقیق صورت بگیرد تا بتوان مساله کیفیت ساختمان‌ها را کنترل کرد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در بخش شهرسازی از جمله بافت‌های فرسوده، در دل شهرها و طرح‌های جامع وزارت راه و شهرسازی حضور دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این وزراتخانه در بخش‌های بسیاری از جمله راه‌آهن، هواشناسی و... مدیر دارد. همچنین در بخش‌های هوایی، دریایی، بنادر و جاده‌ای، وزارت راه و شهرسازی است که دخالت دارد و به نوعی هر اتفاقی را می‌توانند به وزارت راه و شهرسازی نسبت می‌دهند.

نریمان عنوان کرد: در شرایط فعلی تفکیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر نیازمند پرداخت هزینه‌های هنگفتی است و باید در این زمینه کار کارشناسی صورت بگیرد.

نظر شما