شناسهٔ خبر: 45735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لارستان انجام شد:

بازدید دو روزه حسن‌نیا از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی لارستان

بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌ها و مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی لارستان از پروژه‌های حوزه استحفاظی این اداره کل بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، دکتر اکبری مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌ها و مهندس نوروزی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی از پروژه‌های حوزه استحفاظی این اداره کل بازدید کردند.

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در ابتدای این سفر ضمن بازدید از تونل وحدت افزود: مسیر جهرم لار بندرعباس به دلیل اینکه یکی از کوتاه‌ترین مسیر برای دسترسی به بنادر جنوبی کشور و جزایر کیش و قشم است علاقه رانندگان بخصوص خودروهای سنگین برای تردد از این محور را افزایش داده است به همین منظور احداث تونل دوم وحدت در این مسیر چند ماهی است در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تاکنون بیش از یک‌سوم از این تونل ۷۳۰ متری حفاری شده است.

در ادامه باقری فرد ضمن بازدید از بهسازی مسیر لار زرین‌دشت بر اهمیت اتمام هر چه سریع‌تر این محور تأکید کرد و افزود: با توجه به کاهش مسیر ۶۰ کیلومتری لار به شرق کشور و استقبال محموله‌های ترافیکی برای تردد از این محور اهمیت اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه را دوچندان کرده است.

مقصد بعدی حسن نیا، بازدید از محور لار بندرعباس مهم‌ترین و پرترددترین محور ترانزیتی جنوب کشور بود و از نزدیک در جریان اقدامات اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار گرفت.

احداث و آسفالت باند دوم گراش و اوز و احداث تونل شهدای خلیج‌فارس مقصد بعدی این سفر بود، باقری فرد افزود: تاکنون بیش از ۵ کیلومتر از باند دوم مسیر گراش به اوز آسفالت و بیش از ۳۵۰ متر از تونل ۸۲۰ متری شهدای خلیج‌فارس حفاری شده است.

وی در ادامه ضمن بازدید از تونل شهید باقری ادامه داد: این تونل به طول ۲۶۵۰ متر یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های جنوب کشور است که عملیات حفاری آن به اتمام رسیده و بیش از ۶۵۰ متر از عملیات لاینینگ آن به انجام شده و آماده اجرای عملیات بتن الیافی است که امیدواریم طی چند روز آینده نیز عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

باقری فرد در ادامه ضمن بازدید از گردنه محمله عنوان کرد: این گردنه حدفاصل دو شهرستان خنج- لامرد قرار دارد که در حال حاضر از سه نقطه عملیات بهسازی و حذف گردنه محمله آغاز شده است، مقصد بعدی حسن نیا و هیئت همراه محور لار بستک و آب‌نمای درز و سایبان بود.

باقری فرد در خصوص محور لار بستک در خصوص این دو پروژه عنوان کرد: در حال حاضر ۳ کیلومتر از مسیر لار بستک دو بانده شده و ۲۷ کیلومتر دیگر از مسیر در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است و آب‌نمای درز و سایبان نیز به طول ۳۰۰ متر در حال احداث است که با اتمام این پروژه مسیر لار به مشهد بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

در پایان نوروزی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی نیز از پروژه‌های راهسازی شهرستان مهر نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

نظر شما