شناسهٔ خبر: 45760 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدی پور اعلام کرد:

پایش و ارزیابی الزامات HSE در بندر شهید رجایی با حضور ۲۵ ممیز/ توجه ویژه به مسؤولیت‌های اجتماعی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور

بازرسی معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای طرح ممیزی الزامات HSE در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور به مدت ۴۰ روز توسط ۲۵ نفر از کارشناسان خبره HSE بندر و شرکت‌های فعال در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمدعلی اصل سعیدی پور مقوله ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست را به عنوان یکی از عوامل مهم برای حفظ صیانت از سرمایه‌های انسانی و مالی در بندر شهید رجایی دانست و گفت: پیاده‌سازی و اجرای قوانین الزامات HSE در بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور و نظارت دقیق بر فعالیت‌های پیمانکاران و ارزیابی عملکرد آن‌ها از مهم‌ترین رسالت‌های این بندر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های جانی و مالی ناشی از بروز حوادث بسیار گران‌تر از پیشگیری است، افزود: پیشگیری از خطرات، بیماری‌های شغلی و آلودگی محیط‌زیست یکی از مهم‌ترین مقوله فرهنگ‌سازی در بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران است.

سعیدی پور بر لزوم فرهنگ‌سازی HSE و نهادینه شدن آن به عنوان یک فرهنگ و اصل در رفتار و مسؤولیت اجتماعی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی توسط تیم ۲۵ نفره ممیزان متخصص حوزه HSE ممیزی می‌شوند، بیان کرد: این طرح با هدف ارزیابی میزان انطباق عملکرد پیمانکاران با الزامات ملی و بین‌المللی و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع ارتقای سطح ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست پیمانکاران در حال انجام است.

سعیدی پور در ادامه گفت: پس از پایان ارزیابی، نقاط ضعف پیمانکاران در قالب گزارش عدم انطباق به صورت رسمی به سازمان بنادر و دریانوردی ابلاغ می‌شود و تمامی پیمانکاران موظف به تدوین و اجرای اقدامات اصلاحی خواهند بود.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه پیمانکاران بر اساس شاخص‌های مورد ارزیابی و امتیاز اکتسابی، اولویت‌بندی و معرفی می‌شوند، اظهار کرد: برای اجرای ممیزی قوانین و الزامات HSE، عملکرد بیش از صد شرکت توسط ۲۵ نفر ممیز طی ماه آبان و آذر صورت می‌پذیرد.

نظر شما