شناسهٔ خبر: 45772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازديد دو معاون وزير راه وشهرسازي از شهرستان نطنز؛

احداث باند دوم محور نطنز به كاشان، یکی از مهمترین خواسته مردم نظنز/ تأکید بر توجه به اقتصاد و معيشت مردم در احداث كمربندی برای شهرها

بازدید در بازدید معاون پارلمانی و معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی از شهرستان نطنز و بخش قمصر بر ایجاد زیرساختها با توجه به گردشگری بودن منطقه و بر اولویت بندی پروژه ها با توجه به محدودیت اعتبارات تاكید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان، علیرضا محفوظی معاون پارلمانی وزارت راه وشهرسازی به همراه امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه از وضعیت راههای شهرستان نظنز بازدید کردند.

در این سفركه با همراهی مرتضی صفاری نماینده مردم نطنز وبخش قمصر در مجلس شورای اسلامی و حجت اله غلامی مدیركل راه و شهرسازی استان و تنی چند از مسئولین محلی انجام شد، از پروژه‌های راه وشهرسازی بازدید بعمل آمد.

صفاری نماینده مردم شهرستان نطنز و قمصر در مجلس در ابتدا با توجه به قدمت وقناع تاریخی این شهرستان، بحث گردشگری و ایجاد زیرساختهای راه و شهرسازی را از اولویت های این شهرستان و از خواسته های مردم عنوان كرد و گفت: شهرستان نطنز با داشتن آثار انسانی ۴۰۰۰۰ ساله در منطقه از قدمت بسیاری به لحاظ تاریخی برخوردار است كه با توجه به بستر های گردشگری موجود در شهرستان، بحث زیرساختها هم از نظر راه ارتباطی و هم از منظر شهرسازی برای مردم حائز اهمیت است.

وی با اشاره به درخواستهای مردم شهرستان در حوزه راه وشهرسازی از مهمترین خواسته های مردم را احداث باند دوم محور نطنز به كاشان و جاده سایت هسته ای شهید احمدی روشن ، دوبانده كردن محور نطنز – بادرود، احداث مسیر ابیانه به قهرود و قمصر، احداث كمربندی نطنز، ادامه باند دوم بادرود – كاشان، اصلاح نقاط حادثه خیز محور قمصر- كامو- جوشقان، روكش آسفالت جوشقان به میمه ، اصلاح خروجی های قمصر، بادرود و طرقرود از آزاد راه و تحویل و تحول سایت های مسكن مهر به شهرداری ها و تصویب طرح های جامع وتفصیلی عنوان كرد و خواستار رفع مشكلات مردم در این حوزه شد.

علیرضا محفوظی معاون پارلمانی وزارت راه وشهرسازی با توجه به موارد درخواستی اعلام شده در زمینه های مختلف گفت: لازم است تا  اولویت ها و فوریتها را شناسایی و بر آن اساس برنامه ریزی نموده و با همت وتلاش همه دست اندركاران اهداف را دنبال نماییم .

محفوظی با اشاره به وظایف خود در معاونت پارلمانی، دنبال كردن خواسته های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را  در راستای رفع مشكلات مردم عنوان كرد و خواست تا در احداث پروژه های عمرانی به ویژه احداث كمربندی برای شهر در شهرستان بحث معیشت و اقتصاد مردم نیز در نظر گرفته شود.

امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز ضمن بازدید از پروژه های راه وشهرسازی در شهرستان نطنز و بخش قمصر خواسته های مردم را جزو حقوق مشروطه آنها عنوان كرد وگفت: برخی از خواستها در خصوص راههای شریانی ، برخی در حوزه راههای دسترسی و روستایی و برخی درخصوص ساماندهی مناسبات شهری است كه اولویت بندی آنها بسیار حائز اهمیت است .

امینی با اشاره به اختصاص بخش اعظمی از شبكه های حمل ونقلی به بخش خصوصی اظهار داشت: یكی از برنامه های دولت در بودجه سال ۹۷در شبكه راهها واگذاری و تعامل ۴۶۰۰۰ میلیارد تومان پروژه به بخش خصوصی است كه در سال ۹۶، ۱۶ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه با مشاركت بخش خصوصی انجام شده كه در این زمینه شهرستان نطنز از این سرمایه گذاری بی بهره نبوده است .

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی در ادامه بیان داشت: برای احداث كمربندی برای شهر نطنز لازم است بارعایت اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم در طرح جامع شهر در نظر گرفته شود و طرح جامع بر اساس عبور این اقتصاد از كنار شهر ساماندهی و به تصویب برسد.

گفتنی است در این سفر ضمن بازدید از پروژه های راه وشهرسازی شهرستان و اخذ تصمیمات لازم، دستور اجرای عملیات آسفالت ۱۰ كیلومتر جاده جوشقان به میمه با توجه به زیرسازی آن توسط خیرین راهساز صادر شد./

نظر شما