شناسهٔ خبر: 4578 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

محبی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

آزادراه قم -گرمسار از استانداردهای بین‌المللی ایمنی راه برخوردار است/ تردد جاده‌ای از مرکز به شرق و شمال شرق کشور تسهیل می‌شود

حرم تا حرم عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تقدیر از عوامل اجرایی وزارت راه‌ و شهرسازی در احداث و آماده بهره‌برداری کردن آزادراه قم-گرمسار گفت: این آزادراه از استانداردهای بین‌المللی ایمنی راه برخوردار است بنابراین حجم سوانح و تلفات جاده‌ای در کشور کاهش می‌یابد.

محمدابراهیم محبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از قطعه نخست آزادراه حرم تا حرم گفت: بیشترین بار حمل و نقل کشور بر دوش حوزه جاده‌ای است از این رو افتتاح پروژه ۱۵۲ کیلومتری قم- گرمسار نقش مهمی در تسهیل تردد خودروها ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آزادراه قم-گرمسار تردد جاده‌ای را از مرکز به شرق و شمال شرق کشور تسهیل می‌کند افزود: کنارگذر جنوب شرقی استان تهران در این حوزه نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند و حجم تردد در محورهای استان تهران را کاهش می‌دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تسهیل تردد زائران امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)٬ صرفه‌جویی در مصرف سوخت٬ کاهش طول مسیر٬ زمان سفر و ایمنی راه را از ویژگی‌های پروژه آزادراه قم-گرمسار بر شمرد و یادآور شد: از آنجا که این آزادراه از استانداردهای بین‌المللی ایمنی راه برخوردار است حجم سوانح و تلفات جاده‌ای در کشور کاهش می‌یابد و گامی موثر در تحقق برنامه‌های کاهش تصادفات رانندگی خواهد بود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجا که آزادراه تأثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت دارد بنابراین سرمایه‌گذاران این پروژه می‌توانند براساس قانون بودجه سنواتی از تسهیلات و معافیت‌هایی برخوردار شوند.

قطعه اول آزادراه حرم تا حرم، آزادراه قم – گرمسار در تاریخ پنجم اسفند ماه سال جاری با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود./

نظر شما