شناسهٔ خبر: 45784 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کمیته همکاری حمل و نقل ایران و افغانستان تشکیل می شود/ افزایش ترانزیت کالا از چابهار به افغانستان

نشست افغانستان و ایران توافق کردند تا در برگزاری نشست کمیته همکاری حوزه راه و ترابری دو کشور تسریع و به منظور بررسی راهکارهای عملی برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا و مبادلات تجاری از مسیر بندر چابهار تا افغانستان تبادل نظر کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این توافق در دیدار «محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان در محل وزارت امور خارجه این کشور صورت گرفت.

دو طرف درباره انتقال محموله گندم اهدایی هند از طریق بندر چابهار به افغانستان گفت و گو و تأکید کردند که با کاهش هزینه‌های حمل و نقل حجم مبادلات و انتقال کالا از چابهار به افغانستان افزایش می‌یابد و لازم است کار ساخت پل دوم «میلک» به جدیت دنبال شود.

به گزارش ایرنا، بهرامی در این دیدار از اعطای بورسیه‌ تحصیلی از طرف دولت ایران برای 35 تن از جوانان مهاجر افغانستان خبر داد که موفق شده‌اند در امتحان کنکور کارشناسی ارشد در ایران نمرات برتر کسب کنند.

وزیر امور خارجه افغانستان با ابراز سپاس و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران‌، وعده داد که دولت افغانستان برای استفاده از اندوخته‌های این جوانان پس از پایان تحصیل، زمینه‌ سازی خواهد کرد.

ایران و افغانستان سالانه بیش از 2 میلیارد دلار تبادل تجاری دارند.

نظر شما