شناسهٔ خبر: 45866 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نگاهی به وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل در زلزله اخیر؛

از مقاومت در برابر تخریب تا امیدواری برای امدادرسانی/ بسیج تمام امکانات حمل و نقل برای امدادرسانی به مردم

مانور زلزله ایلام زلزله شدید یکشنبه شب که بخش‌های مختلفی از ایران به خصوص دو استان ایلام و کرمانشاه را لرزاند، باعث شد بسیاری از مردم این نگرانی را داشته باشند که با تخریب زیرساخت‌های حمل و نقل امکان امدادرسانی به روستاها فراهم نشود. موضوعی که خیلی زود از سوی مقامات وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تنها دقایقی پس از وقوع اصلی‌ترین موج از زلزله شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد تمام فرودگاه‌های این منطقه از جمله کرمانشاه، ایلام و اهواز در برابر تخریب و مشکلات حاصل از زلزله مقاومت کرده‌اند و بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

بر این اساس از نخستین ساعت پس از وقوع زلزله پروازها به این مناطق به شکلی عادی از سر گرفته شد تا در ساعات ابتدایی روز بعدی از امکانات صنعت هواپیمایی برای انتقال و جابه‌جایی مصدومان و مواد و کالاهای لازم برای زلزله‌زده‌ها فراهم شود.

سازمان هواپیمایی کشوری صبح دوشنبه اعلام کرد: پنج پرواز فوق‌العاده برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده که با هماهنگی‌های انجام شده این پروازها تا عصر دیروز به ۱۰ برنامه افزایش یافت. بنا شده این هواپیماها ضمن جابه‌جایی مصدومان و مجروحان امکانات مورد نیاز در مناطق زلزله زده را نیز جابه‌جا کنند و در صورت نیاز کابین این هواپیماها نیز برای انتقال مجروحان آماده شود.

براساس گزارش ایسنا، در حوزه راه نیز صبح روز دوشنبه معاون وزیر راه اعلام کرد تمامی راه‌های اصلی، فرعی و حتی روستایی مناطق زلزله زده باز هستند و بدون هیچ مشکل عمده‌ای کار خود را ادامه می‌دهند.

طبق اعلام معاون سازمان راهداری جاده‌های مناطق زلزله‌زده جز برخی خسارت‌های محدود مشکل خاصی برای انتقال مجروحان نداشتند و در حال حاضر تردد در تمامی آنها به شکل عادی جریان دارد.

طبق اعلام تمام سازمان‌های ذیربط خدمت‌رسانی به مردم در کلیه شقوق حمل و نقل در روزهای آینده و تا زمانی که زلزله‌زده‌ها به امکانات جدید احتیاج داشته باشند، به شکل جدید ادامه خواهد داشت و تمام این امکانات در این رابطه بسیج می‌شوند./

نظر شما