شناسهٔ خبر: 45869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند خبر داد:

پیشرفت ۵۵ درصدی عملیات اجرایی فاز نخست پروژه کمربندی غربی دماوند/ تکمیل و تحویل ۳ هزار واحد مسکن مهر دماوند به متقاضیان

محمد رنجبر رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از پیشرفت ۵۵ درصدی در اجرای فاز نخست پروژه کمربندی غربی دماوند خبر داد و گفت: املاک معارضان در پروژه کمربندی سرهار در حال کارشناسی است، این در حالیست که به گفته وی از ۵۳۲۹ واحد مسکن مهر شهرستان دماوند، سه هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمد رنجبر اظهار کرد: فاز نسخت پروژه کمربندی سرهار ۶٫۵ کیلومتر است که حدود ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در حال حاضر پیشرفت آن مناسب است.

وی از تأمین اعتبار این پروژه توسط استانداری، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی خبر داد و بیان کرد: مشکلاتی در اجرای این طرح وجود دارد که از آن میان می‌توان به وجود معارضان اشاره کرد؛ در این منطقه دو نوع معارض داریم که یکی معارض ملکی است و در حال حاضر املاک آن‌ها کارشناسی می‌شود تا توسط دولت خریداری گردد و با خرید املاک معارضان حدود دو کیلومتر از مسیر برای اجرای طرح آزاد می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند افزود: همچنین معارضان تأسیساتی نیز مانند ادارات مخابرات و برق در مسیر اجرای پروژه وجود دارند که با همکاری اداره برق، حدود ۱۷ تیر برق در روند اجرای این طرح نصب خواهد شد و در صورت همکاری ارگان‌ها و رفع مشکلات، پروژه مذکور با سرعت بیشتری اجرایی می‌گردد.

به گفته رنجبر قرارداد پیمانکار کمربندی سرهار ۳۶ ماهه بوده است که با رفع معارضان و تأمین اعتبارات پروژه با سرعت بیشتری اجرایی می‌شود تا بار ترافیکی در منطقه دماوند به خصوص در گیلاوند کاهش یابد.

وی عنوان کرد: پروژه کمربندی سرهار از ورودی شهر در محدوده قبل از پلیس‌راه آغاز شده و انتهای آن به خارج از شهر دماوند و به جاده فیروزکوه وصل خواهد شد و یکی از پروژه‌های اصلی زیرساختی شهرستان دماوند محسوب می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، کاهش ترافیک در شهرستان دماوند است زیرا بلوار قدیمی دماوند پاسخگوی حجم بالای خودروها نیست و ازدیاد خودروها موجب بروز مشکلات در زمینه تردد می‌شود که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان استان تهران طی فرایندی اقدام به اجرای طرح جاده کمربندی غربی در این شهرستان با هدف کاهش ترافیک کرده است.

رنجبر همچنین درباره تکمیل و تحویل مسکن مهر دماوند گفت: مسکن مهر دماوند شامل دو فاز بوده است که فاز اول ۲۴۰۰ واحد را شامل می‌شد که تاکنون علاوه بر آن در مجموع ۳۰۰۰ واحد تحویل متقاضیان شده است، وی درباره محل استقرار و جانمایی خوب پروژه مسکن مهر دماوند گفت: برخلاف بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر، جانمایی مسکن مهر دماوند در ابتدای شهرستان دماوند مناسب بوده و ارزش افزوده املاک این پروژه بسیار خوب است.

وی افزود: طی هشت ماهه اخیر ۹۰ درصد زیرساخت‌های کل پروژه تکمیل شده و امید است با فرارسیدن فصل زمستان مشکل زیرساختی در پروژه مذکور نداشته باشیم.

وی درباره روند ساخت کلانتری مسکن مهر دماوند گفت: پیشرفت فیزیکی کلانتری ۲۰ درصد بوده که مطابق با شرایط پیمان این پروژه که ۷ ماهه است، از روند خوبی برخوردار است.

رنجبر اظهار کرد: در حال حاضر در سایت مسکن مهر دماوند یک مدرسه ۱۵ کلاسه دایر است که به زودی ساخت و ساز مدرسه ۲۰ کلاسه‌ای را نیز شروع خواهیم کرد.

وی همچنین از پیگیری برای ساخت یک خانه بهداشت و واگذاری زمین به وزارت بهداشت در محدوده سایت مذکور خبر داد.

رنجبر در پایان از تکمیل  تمامی واحدهای مسکن مهر پروژه دماوند تا پایان شهریور ماه سال آینده خبر داد.

نظر شما