شناسهٔ خبر: 45917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید شد:

تأکید شورای عالی شهرسازی و معماری بر حفظ بافت تاریخی و عمومی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

پادگان لشکر ۶۴ ارومیه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با محوریت بررسی طرح تفصیلی محل اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه و تدقیق محدوده طرح جامع ارومیه تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که با حضور نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، شهردار ارومیه، نماینده شورای اسلامی شهر ارومیه و اعضای شورای عالی برگزار شد، بر حفظ بافت تاریخی و عمومی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه تأکید شد.

در این جلسه طرح کلی محل اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه با اجماع نظر اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به مساحت حدود ۷۳ هکتار طبق توافقات به عمل آمده مابین مسئولین ارتش و مدیریت شهری و با تعیین سهم طرفین توافق به تصویب رسید.

مقرر شد: طرح تفصیلی و طرح طراحی شهری اراضی پادگان با مدنظر قرار دادن ضوابط بافت تاریخی ارومیه به عنوان مرکز تأمین خدمات عمومی مورد نیاز بافت تاریخی با عنوان کانون تعاملات اجتماعی فرهنگی و مدنظر قرار دادن مصالح عمومی شهر در اسرع زمان ممکن تهیه و مراحل قانونی تصویب را طی نماید.

در این جلسه مقرر شد تدقیق محدوده طرح جامع ارومیه در قالب مطالعات طرح تفصیلی که در دست تهیه است توسط اداره کل راه شهرسازی استان با هماهنگی مدیریت شهری اقدامات لازم را انجام و مدارک تکمیلی جهت تعیین تکلیف و اتخاذ تصمیم را به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع دهد.

شایان ذکر است: در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هیچ‌گونه الحاق به محدوده ارومیه صورت نگرفته و مقرر شد تمامی اقدامات مدیریت شهری به خصوص شهرداری ارومیه طبق مصوبه‌ای که متعاقباً اعلام خواهد شد، صورت گیرد.

مقرر شد اراضی توسعه منفصل شهرک گلمان به عنوان شهر جدید به منظور بررسی در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و نهایتاً طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح و مراحل تصویب قانونی آن طی شود.

گفتنی است: بخشی از محدوده‌های حاشیه‌نشین شهر با نظر موافق و با تدقیق خطوط طرح جامع و حد و مرز ساخت و سازها در قالب ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی که عمدتاً مهاجرین روستایی و حاشیه‌نشین می‌باشند در مقدمات الحاق به محدوده فراهم گردیده تا امکان طی مراحل قانونی میسر شود.

همچنین مقرر شد بخشی از این اراضی که دارای حالت فوریت هستند در اسرع زمان ممکن با نظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جهت اتخاذ تصمیم به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع گردد.

نظر شما