شناسهٔ خبر: 45925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اصفهان اعلام شد:

حمل بار مازاد عامل به خطر افتادن ایمنی و تخریب جاده‌ها در استان اصفهان/ کاهش ۶ درصدی میزان تلفات جاده‌ای برون‌شهری نسبت به سال گذشته

حمل بار مازاد در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اصفهان گزارش تحلیلی از میزان تصادفات استان، طرح آشکارسازی، حمل بار بدون بارنامه، جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای و همایش مجروحان و معلولان سوانح رانندگی در هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی و ایمن‌سازی کمربند جنوب غربی اصفهان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اصفهان که به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، گزارش تحلیلی از میزان تصادفات جاده‌ای و راهکارهای کاهش تصادفات و متوفیان تصادفات جاده‌ای، لزوم طرح آشکارسازی رانندگان، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه، مسافران، دانش آموزان و عابران در ترافیک درون و برون‌شهری، تشکیل ستاد جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای، برگزاری همایش مجروحان و معلولان سوانح رانندگی در هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی، حمل بار بدون بارنامه و ایمن‌سازی کمربند جنوب غرب اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

محمدعلی طرفه در خصوص حمل بار بدون بارنامه وسایل نقلیه گفت: برای جلوگیری از حمل بار مازاد حمل شده توسط کامیون‌ها باید بعد از اینکه وزن‌کشی و اطمینان از عدم اضافه‌بار حاصل شد، بارنامه برای آن‌ها تهیه شود و در صورت اجرایی نشدن این امر در جاده‌ها کنترل و برخورد لازم با متخلفین صورت گیرد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این خصوص گفت: حمل بار مازاد علاوه بر به خطر انداختن ایمنی باعث تخریب جاده‌ها نیز می‌گردد، بخصوص در راه‌های شرق استان که از زیرسازی مناسبی نیز برخوردار نیستند و باید بیشترین برخورد با این‌گونه وسایل نقلیه انجام شود و تا زمان تخلیه بار مازاد، اجازه تردد در جاده‌ها به آن‌ها داده نشود.

وی در خصوص آمار تصادفات ارائه شده با توجه به میزان بالای تردد و تعداد مسافر از استان اصفهان گفت: آمارهای ارائه شده باید بر اساس سه معیار تعداد تصادفات نسبت به طول راه‌های استان، تعداد مسافر و جمعیت استان ارائه گردد تا بتوان آن‌ها را به درستی مورد بررسی قرار داد.

در طی این جلسه گزارش پلیس راهور استان از میزان تصادفات استان، در هفت ماهه نخست امسال و مقایسه آن با سال گذشته نشان‌دهنده کاهش ۶ درصدی میزان تلفات جاده‌ای برون‌شهری بود.

در این گزارش مهم‌ترین علت تصادفات جاده‌ای به ترتیب، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به خاطر سرعت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم در راه‌های فرعی و روستایی ذکر شد.

در ادامه پرحادثه‌ترین محورهای استان بر اساس تعداد متوفی، محورهای آزادراه کاشان، محور کاشان – اردهال، آزادراه نطنز، محور سمیرم – یاسوج، محور مجلسی- بروجن و اردستان – نایین بود.

نظر شما