شناسهٔ خبر: 4594 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

خوش‌قولی دولت یازدهم در پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات مناطق آسیب‌دیده/ زمان اتمام بازسازی مورموری و برازجان

عزیزاله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات مناطق آسیب دیده در کشور توسط دولت یازدهم خبر داد و به زمان اتمام آخرین بازسازی‌ها اشاره کرد.

عزیراله مهدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت یازدهم تمام اعتبارات مورد نیاز برای حوداث غیرقابل پیش‌بینی از جمله زلزله و سیل را خیلی سریع اختصاص داده است ادامه داد: به محض رخ دادن حادثه‌ای در یک منطقه از کشور دولت بلافاصله اعتبارات مورد نیاز را برای بازسازی‌ها اختصاص داد؛ این اعتبارات مصوب و به بانک‌ها ابلاغ شد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: یارانه یا همان وام بلاعوضی را که دولت برای مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته بود به موقع به زلزله‌زدگان پرداخت کردیم؛ تمام بازسازی‌ها به موقع آغاز شد، به اتمام رسید یا هنوز در مرحله انجام است. هم اکنون نیز با اعتبارات به ما رسیده و در حال تکمیل مناطق زلزله‌زده مورموری و برازجان هستیم.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان پایان بازسازی‌ها در مناطق آسیب دیده خبر داد و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تلاش‌مان این است که تمام بازسازی‌ها تا نیمه دوم سال آینده به پایان برسد. هیچ نقطه‌ حادثه دیده‌ای در کشور نیست که تسهیلات را دریافت نکرده باشد و هیچ نقطه‌ای از کشور که آسیب دیده بود بدون اعتبارات نماند و ساکنان آن برای دریافت وام معطل نشدند.

به گفته مهدیان طی چند وقت گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعتبارات حوادث را ۱۰۰ درصد تخصیص داد و به خزانه ابلاغ کرد. با اینکه تمام اعتبارات به طور کامل پرداخت نمی‌شود اما اعتبارات حوادث به طور کامل پرداخت شد.

وی در پاسخ به این سوال که اعتبار مورد نیاز برای مناطق حادثه دیده چقدر بوده اظهار کرد: به ازای هر واحد مسکونی در مناطق روستایی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان هم کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. همچنین در مناطق شهری این رقم ۲۵ میلیون تومان به همراه پنج میلیون تومان وام بلاعوض است. علاوه بر این اگر سقف خانه‌ای در حادثه فرو بریزد و لوازم زندگی‌شان هم از بین برود برای آنان وام معیشتی چهار میلیون تومانی و یک میلیون تومان هم کمک بلاعوض اختصاص داده می‌شود.

مهدیان گفت: با این تسهیلات بلاعوض یک واحد حدود ۸۰ متری را می‌توان با کمک مردم به بهره‌برداری رساند و قابل سکونت کرد./

نظر شما