شناسهٔ خبر: 45961 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزير راه و شهرسازی صورت گرفت:

امضاء تفاهم‌نامه سه‌جانبه به منظور ارتقاء کیفیت زندگی در كلانشهر كرج/ هدایت طرح‌های توسعه‌شهری و تشکیل نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهر کرج

امضای تفاهم نامه تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی البرز و شهرداری کرج با هدف هدایت طرح‌های توسعه‌شهری و تشکیل نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهر کرج به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز شهرساز، به مناسبت گرامیداشت روز شهرساز، همایشی با موضوع ارتقاءکیفیت زندگی شهری و نقش برنامه ریزان و طراحان شهری در این زمینه حول محورهای تحولات جمعیتی استان البرز و نقش برنامه ریزان و طراحان شهری در پاسخگویی به این تحولات، چالش نحوه تدوین نظام و الگوی مواجه با تخلفات ساختمانی شهر، شهرسازی انسان محور، و توسعه شهری پایدار برگزار شد.

تفاهم نامه سه جانبه ای بین وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی البرز و شهرداری کرج با هدف هدایت طرح‌های توسعه‌شهری و تشکیل نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهر کرج به امضا رسید.

محمدسعید ایزدی معاون معماری وشهرسازی ضمن تسلیت به هموطنان کردزبان به دلیل زلزله اخیر بر بازنگری و تعییر رویکرد در تهیه طرح های توسعه شهری تاکید کرد و نوید این موضوع را به شهروندان داد که به زودی در طرح های توسعه شهری کرج، تغییر رویکردها رخ خواهد داد.

در این همایش که با حضور معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، معاون استاندار و مدیر کل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، شهردار کرج، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان، عضو شورای شهر و جمعی از اساتید حوزه شهرسازی و معماری و با حضور مهندسین شهرساز و دانشجویان دانشگاه هنر برگزار شد، به ارتقاء کیفیت زندگی شهری و نقش برنامه ریزان و طراحان شهری در این زمینه پرداخته شد.

همچنین در مراسم فوق، مهندس تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با ایراد سخنرانی ضمن عرض تسلیت وقوع زلزله در استان کرمانشاه به بیان خوش آمدگویی و علل برگزاری همایش پرداخت و هدف از این گردهمایی را ضمن بزرگداشت مقام مهندسین شهرساز، تاکید بر نقش برنامه ریزان و طراحان شهری در ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان عنوان کرد.

رضایی، با تشکر از مشارکت دانشگاه هنر، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و شهرداری کرج در کنار اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در برپایی همایش روز شهرساز از حسن همکاری نهاد های درگیر همایش های مشارکتی و تخصصی حوزه شهرسازی و معماری تقدیر کرد و خواهان تداوم برگزاری چنین همایش هایی شد. در ادامه ضمن نمایش کلیپهای تهیه شده دستگاه های درگیر، دکتر غلامرضا حقیقت نائینی، استاد دانشگاه و مدیر گروه شهرسازی دانشگاه هنر به ایراد سخنرانی با محوریت شهرسازی انسان محور و معرفی دانشگاه هنر پرداختند.

مهندس رسولی عضو شورای شهر کرج از دیگر سخنرانان این همایش بود و در ادامه دکتر نصیری شهردار کرج حول محور نابسامانی و آشفتگی در ساختار کالبدی و فضایی شهر تأثیرات قابل توجهی بر روحیات و رفتارهای شهروندان داشته است و در ادامه مهندس ارتقایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درخصوص هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی البرز با شهرداری کرج صحبت نمودند که این هماهنگی باعث پیشبرد اهداف شهرسازی در سطح استان می باشد. و همچنین با تاکید بر نقش شهرسازان در پیشگیری از آسیب های شهری با توجه به زلزله اخیر کرمانشاه از سخنزانی اصلی و به نمایندگی از استاندار البرز به ایراد سخنرانی پرداخت.

نظر شما