شناسهٔ خبر: 45965 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر و راه و شهرسازی خبر داد:

تصویب دستورالعمل ساماندهی اراضی تصرفی کشور/ حمایت دولت از خانواده‌های بی‌بضاعت حاشیه شهرها

حمیدرضا عظیمیان رئیس سازمان ملی زمین‌و‌مسکن از تصویب دستورالعمل ساماندهی و تعیین‌تکلیف اراضی تصرفی در کشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل که به تازگی تصویب شده است، به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرنا، حمیدرضا عظیمیان در نشست شورای مسکن چهارمحال و بختیاری افزود: کسی حق تجاوز به اراضی ملی و دولتی را ندارد، اما از آنجا که در سال‌های گذشته برخی افراد تصرفاتی در این اراضی داشتند و امروز این مساله به یکی از معضلات اصلی حوزه مسکن وشهرسازی تبدیل شده است، دستورالعملی تهیه و تصویب شده تا براساس آن مشکل این اراضی برطرف شود.

وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل مردم بی بضاعتی که در حاشیه شهرها در اراضی دولتی مسکن احداث کرده و جز آن سرپناهی برای اسکان ندارند، زمین مطابق با بندهای این دستورالعمل و بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در آن، به این افراد واگذار می‌شود.

به گفته عظیمیان با اجرای این دستورالعمل که به امضای چهار وزیر و یک معاون رئیس‌جمهوری رسیده است، مشکل ۸۰ درصد مردم کشور که در اراضی تصرفی که عمدتا در حاشیه شهرها ساکن هستند برطرف خوهد شد.

معاون وزیر و راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هدف از تصویب و اجرای این دستورالعمل ضمن مقابله با پدیده زمین‌خواری، حمایت دولت از خانواده‌های بی‌بضاعت حاشیه شهرهاست.

عظیمیان افزود: تمام قوای حاکمیتی به ویژه دستگاه قضا و مقننه حساسیت ویژه به مقابله با زمین خواری در کشور دارند و در همین خصوص تلاش ما بر این است تا با تمهیدات ویژه و نظارت بیشتر مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

در این نشست در خصوص برخی اختلافات موجود بین دستگاه های اجرایی استان و شهرداری شهرکرد بر سر زمین، مشکلات مسکن مهر، خانه های سازمانی، کمربندی جنوب و شمال شهرکرد و برخی اراضی تصرفی در نقاط مختلف استان بحث و تعیین تکلیف شد. همچنین مقرر شد در صورت تایید حوزه علمیه قم، ۲۱ هکتار از اراضی استان به ساخت حوزه علمیه اختصاص داده شود.

نظر شما