شناسهٔ خبر: 45988 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

قادری خبر داد؛

بنیاد مسکن کردستان ۳۰۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده در زلزله کرمانشاه را بازسازی می‌کند

زلزله مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: آواربرداری و بازسازی ۳ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه در شهرستان ثلاث باباجانی توسط بنیاد این استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا قادری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: از تعداد ۳ هزار واحد مسکونی، یک هزار و ۵۰۰ واحد در مناطق شهری و یک هزار و ۵۰۰ واحد در مناطق روستایی شهرستان ثلاث باباجانی بازسازی می‌شود.

وی به ایرنا گفت: ۸ تیم از مهندسین و کارشناسان فنی به همراه اکیپ ماشین آلات جهت عملیات برآورد، ارزیابی و بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده به کمک زلزله زدگان این استان اعزام شدند.

قادری افزود: این ۸ تیم به مدت یک هفته این مناطق را مورد ارزیابی قرار داده و سپس هزینه‌های مورد نیاز برآورد و تعداد واحد‌هایی که باید بازسازی شوند توسط این تیم‌ها مشخص می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: علاوه بر کردستان، استان‌های دیگری از جمله آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، اصفهان و لرستان نیز در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه مشارکت دارند.

وی در خصوص مناطق خسارت دیده استان کردستان نیز بیان کرد: تیم‌های نیز برای برآورد خسارت ناشی از این زلزله به مناطقی خسارت دیده استان کردستان اعزام شده اند که پس از ارزیابی ها، اقدمات لازم برای بازسازی شروع می‌شود.

در جریان زلزله یکشنبه شب در استان کرمانشاه به ۳۱ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شده است. 

زمین لرزه شدیدی ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ با قدرت ۷.۳ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای ۹.۳۳ کیلومتری زمین استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.

کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان‌ها و خسارت‌های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.

زلزله ۷.۳ ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از ۳۱ هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است که در این حادثه ۴۳۲ نفر جان خود را از دست داده و ۹ هزار ۳۹۷ نیز مصدوم شدند.

نظر شما