شناسهٔ خبر: 46030 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد؛

اعزام ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به مناطق زلزله‌زده/ ثبت بیش از پنج میلیون تردد وسایل نقلیه در ایام اربعین

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین این اداره کل به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان؛ محمد رودباری اظهار داشت: این ماشین آلات شامل ۲۷ دستگاه کامیون و ۱۳ دستگاه تریلر است.

وی افزود: به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بسیج ماشین آلات سنگین راهداری به مناطق آسیب دیده اعزام و به کمک مصدومان و آسیب دیدگان از حادثه پرداختند.

همچنین رودباری در خبری دیگر همدان از ثبت پنج ‌میلیون و ۷۴۰ هزار تردد وسایل نقلیه در ایام اربعین حسینی در جاده‌های استان خبر داد و اظهار داشت: از آغاز این طرح از تاریخ هشتم تا بیست و دوم آبان ماه تعداد پنج میلیون و ۷۴۰ تردد از جاده‌های استان همدان انجام‌شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و اجرای طرح ۱۶ درصد افزایش داشته است.

رودباری یادآور شد: در اجرای این طرح ۳۸۲ هزار تردد متوسط روزانه ثبت شده که با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: میزان تردد در محور همدان - کرمانشاه ۷۱۱ هزار و در محور همدان - تهران ۷۹۱ هزار تردد بوده است.

محمد رودباری ادامه داد: بیشترین میزان تردد در محور همدان – تهران بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

این مسئول به درصد تخلفات سه گانه شامل سرعت، سبقت و فاصله غیرمجاز در این مدت اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به کل تردد ۱۶ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد کاهش داشته است.

جابجایی بیش از شش میلیون تن کالا از استان همدان/ افزایش حدود ۱۲ درصدی تناژ کالا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان همچنین در خبری دیگر از جابجایی شش میلیون و ۵۳۰ هزارو ۲۸۷ تن کالا در هفت ماهه سال جاری در استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سیمان، محمولات معدنی، محصولات کشاورزی و محمولات نفتی شامل نفت کوره، بنزین و گازوییل از جمله کالاهایی است که در این مدت جابجا شده است.

رودباری با اشاره به اینکه در این مدت میزان تناژ در استان همدان ۶ میلیون ۵۳۰ هزارو ۲۸۷ تن بوده است، یادآور شد: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به تعداد بارنامه های صادر شده در استان همدان در مدت ۷ ماهه سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان کالای جابه جا شده تحت صحابت ۴۳۹ هزار بارنامه حمل شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، در همدان ۲ پایانه حمل و نقل باری و ۹۶ شرکت در حوزه حمل و نقل کالا فعال است./

نظر شما