شناسهٔ خبر: 46032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسيابان‌پور اعلام کرد:

صادرات غير نفتی در بنادر قشم۴۲ درصد افزایش یافت/ ۸.۲ ميليون نفر سفر دریایی طی هفت ماه ثبت شد

بندر قشم سرپرست اداره بنادر و دريانوردی قشم از تخليه و بارگيری ۳.۵ ميليون تن انواع كالای نفتی و غيری نفتی و ترابری ۸.۲ ميليون نفر سفر در بنادر اين جزيره طی هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، "مرتضي آسيابانپور" ضمن تشريح آمار عملكرد بنادر قشم در بخش هاي كالا و مسافر طي هفت ماه سال ۹۶ گفت: طي اين مدت، سه ميليون و ۵۸۱ هزار و ۲۱۶ تن انواع كالاهاي نفتي و غير نفتي در بنادر این جزیره تخليه و بارگيري شد.

وي افزود: از اين رقم، سه ميليون و ۵۰۹ هزار و ۴۷۱ تن مربوط به کالاهای غير نفتي و ۷۱ هزار و ۷۴۵ تن به فرآورده های نفتي اختصاص دارد.

رونق صادرات كالاهاي غير نفتي

سرپرست اداره بنادر و دريانوردي قشم با بيان اينكه از ابتداي سال جاري تا پايان مهر ماه، تخلیه و بارگیری ۱۴۲ هزار و ۴۷۰ تن كالاهاي صادراتي و وارداتي در بنادر اين جزيره  به انجام رسید، گفت: حجمي بالغ بر ۵۹ هزار و ۳۸۰ تن كالاي صادراتي طی مدت یاد شده بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته افزايش ۴۲ درصدي داشته است. همچنین ۸۳  هزار و ۹۰ تن محموله هاي وارداتي نیز  رد همین دوره زمانی، تخلیه شد.

به گفته آسيابانپور، عمده این محموله های تجاری مربوط به كالاهاي غير نفتي همچون مواد معدني، قير، لوازم الكترونيكي، لوازم یدکی خودرو و مواردی از این قبیل بوده است.

وی حجم عمليات كابوتاژ كالاهاي غير نفتي در بنادر جزيره قشم را سه ميليون و ۵۰۹ هزار و ۲۱۶ تن اعلام كرد.

اين مقام مسئول همچنين در بخش ديگري از اظهاراتش به فعاليت هاي ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم اشاره كرد و اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تا كنون، ترابري ۸ ميليون و ۲۲۷ هزارو ۹۲۴ نفر سفر در این این جزیره به ثبت رسيده است.

تخليه و بارگيري ۴۰۰۰ TEU كانتينر

سرپرست اداره بنادر و دريانوردي قشم در پایان از تخليه و بارگيري ۴ هزار و ۱۲۵ TEU كانتينر طی هفت ماهه نخست سال جاري در بنادر بهمن و كاوه قشم خبر داد.

نظر شما