شناسهٔ خبر: 46047 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راستاد خبر داد:

سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پس‌کرانه‌های بندری کشور/ بندر بوشهر دارای بیشترین رشد کانتینری در بین بنادر کشور است

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش خصوصی تاکنون در پس کرانه‌ها، روبناها و تجهیزات بندری کشور ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا محمد راستاد روز شنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: همچنین سه هزار میلیارد تومان نیز قرارداد در این بخش در آستانه انعقاد نهایی است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر چارچوب مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در کشور وجود دارد و استان بوشهر نیز باتوجه به مزیت‌هایی که دارد می تواند بیشترین استفاده را در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در پس کرانه‌های بندری داشته باشد.

راستاد در خصوص روند تخلیه و بارگیری بنادر کشور گفت: روند کلی تخلیه و بارگیری بنادر کشور رشد ۶ درصدی و در بحث کانتیری نیز بندر بوشهر و شهید رجایی به ترتیب رشد۵۰ و ۳۰درصدی را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استان بوشهر بیشترین رشد کانتینری در بین بنادر کشور را داشته است گفت: بندر بوشهر توانسته همگام با رشد ترافیکی کلی کشور شرایط خوبی را داشته باشد.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آغاز تردد بدون محدودیت خطوط لاینری بین المللی درکشور، امکان تردد ناوگان تحت پرچم و مالکیت جمهوری اسلامی در پهنه آبها و بنادر بین المللی، آغاز فعالیت موسسه های رده بندی بدون محدودیت و فراهم شدن رونق تجارت دریایی از جمله دستاوردهای برجام در بخش دریا و دریانوردی بوده است.

وی در خصوص بندر بوشهر نیز گفت: با توجه به همکاری استانداری انتظار می رود زیرساختهای بندری و توسعه حمل و نقل دریایی در این استان رونق گیرد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی افزود: روند توسعه بندربوشهر براساس برنامه زمانبندی در حال انجام و ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

راستاد گفت: ترمینال جدید بندر بوشهر در جزیره نگین است که انتظار می رود تا سه ماه آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: همزمان برای اینکه دسترسی دریایی بندر بوشهر بهبود یابد دو مرحله لایروبی شامل پای اسکله و مسیر دسترسی در پیش است و فرایند انتخاب پیمانکار را طی می کند.

راستاد با تاکید براینکه اجرای این پروژه ها به رشد هرچه بیشتر و بهتر بندر کمک می کند گفت: توسعه سایر بنادر استان بوشهر با هدف رونق اقتصادی از جمله دیلم، گناوه، دیر و محمد عامری نیز در دست انجام است.

وی افزود: همچنین مزیت های جدیدی نیز برای صادرات و ترانزیت کالا ایجاد شده که انتظار می رود با همکاری استانداری و کمک فعالان تجاری استان بوشهر بیش از گذشته فرصت های جدید تبدیل به فعالیت‌های اجرایی در حوزه حمل و نقل و تجارت دریایی شود.

به گفته راستاد سفر قریب الوقوع به قطرنیز با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی انجام می شود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر از جمله استانهایی است که به دلیل محدودیت پس کرانه های آن در خود بندر چندان فرصتی برای جذب سرمایه گذاری ایجا نشده هرچند تعداد پروژه محدود سرمایه گذاری محقق شده است.

راستاد گفت: مهمترین فرصت برای بوشهر زمین های پس کرانه ای جزیره نگین است که باید از آنها بیشترین استفاده برای جذب فعالیتهای ارزش افزوده و مراکز توزیع را برد.

استاندار بوشهر نیز گفت:بنادر یکی از ظرفیت های مهم رونق اقتصادی و اشتغال در این استان به شمار می رود که انتظار می رود با نگاه توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی به این استان از توسعه لازم در بخش دریا و دریانوردی بهره مند شود.

عبدالکریم گراوند افزود: با توسعه بنادر و تکمیل پروژه مجتمع بندری نگین، این ظرفیت بیش از پیش توسعه پیدا می کند.

وی اضافه کرد:انتظار می‌رود مشکلات حوزه بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تلاش همه مسئولان و نظر مساعد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور کاهش یابد./

نظر شما