شناسهٔ خبر: 46092 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان خبر داد؛

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین با عمر ۵۰سال به بالا از ابتدای سال ۹۷/ نياز سالانه به ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری راه‌ها

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه سنگین با عمربالای ۵۰سال از ابتدای سال ۹۷ ممنوع می‌شود، گفت: هدف از ایجاد اسنپ‌ها حمل و نقل درون شهری بوده و هیچگونه برنامه‌ای برای خدمات در برون شهرها نداشته و منطقی نیست که در برون شهرها از آن استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در حاشیه آیین معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: اکنون ۳۵۰ هزار دستگاه خودو در ناوگان برون شهری کشور فعالیت می‌کنند و حدود ۵۰۰ هزار نفر در این بخش شاغل هستند.  

وی ادامه داد: برای نگهداری ۲۱۵ هزار کیلومتر راه موجود روستایی، اصلی، فرعی و بزرگراه‌ها در کشور سالیانه بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که حدود ۵۰ درصد آن از طریق تامین منابع ملی و اندکی بیش از ۵۰ درصد آن از طریق منابع استانی برای نگهداری راه‌های غیر شریانی تامین می‌شود.

کشاورزیان افزود: متاسفانه در طول سه سال گذشته و به دلیل حجم اعتبارات جاری دولت و تنگنا‌های که دولت در زمینه اعتبارات عمرانی داشت در زمینه نگهداری راه‌ها با تنگنای مالی جدی روبرو هستیم در حالی که اعتبارات ملی که امسال به سازمان راهداری ابلاغ شده هفت هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: با توجه به مجموعه درآمدی داخلی سازمان و اعتبارات ملی، پیشبینی میشود کل اعتبار سازمان به حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برسد که درصورت مقایسه با اعتبارات مورد نیاز کمتر از ۵۰ درصد می‌باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: استان لرستان ۲.۵ تا سه درصد اعتبارات کشور را امسال بخود اختصاص داده است.

کشاورزیان همچنین در خصوص برنامه اسنپ (برای درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن) گفت: هدف از ایجاد اسنپ‌ها حمل و نقل درون شهری بوده و هیچگونه برنامه‌ای برای خدمات در برون شهر‌ها نداشته و منطقی نیست که در برون شهر‌ها از آن استفاده کنیم.

در این آیین عباس شرفی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان معرفی شد و از زحمات علی زندی فر تجلیل به عمل آمد.

عباس شرفی از سال ۸۸ تاکنون معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان بود.

علی زندی فر که به مدت ۱۴ ماه در استان لرستان فعالیت می‌کرد به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی منصوب شده است.

نظر شما