شناسهٔ خبر: 46124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شهردار محمدیه:

رفتار و عملکرد مدیران شهری با حقوق شهروندی مغایرت دارد

نشست شهردار محمدیه در نشست تخصصی جایگاه حقوق شهروندی در طرح‌های توسعه و عمران شهری گفت: چرا باید ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشیم و با این کار نسخه شهروندان کم‌درآمد و ضعیف را بپیچیم و آنگاه از حقوق شهروندی سخن بگوییم؟!

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، یدالله لطفی در پنل تخصصی همایش جایگاه حقوق شهروندی در طرح‌های توسعه و عمران شهری که با حضور مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران، مسئولین، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، گفت: رفتار و عملکرد برخی مدیران شهری با حقوق شهروندی مغایرت دارد و برای جبران این مشکل باید در روش‌ها و رفتارمان تغییرات جدی ایجاد کنیم.

لطفی اضافه کرد: واقعاً ما مدیران چقدر به حقوق شهروندان اهمیت می‌دهیم و به آن احترام می‌گذاریم که با جرات به بهانه قرار گرفتن یک زمین در طرح دولتی بیش از یک دهه شهروندی را معطل می‌کنیم.

وی بیان کرد: واقعاً آیا قانون گفته که ما شهرداران و مدیران شهری این‌گونه با مردم رفتار کنیم که همه نسبت به خدمات نظام بدبین شوند و سایر خدمات هم دیده نشود.

لطفی یادآور شد: اگر قرار است شهروند تعریف شود و مورد تکریم و احترام قرار گیرد باید به حقوق مسلم وی نیز توجه جدی شود اما آنچه در شهرها دیده می‌شود با شعارمان مغایرت دارد.

شهردار محمدیه تصریح کرد: وقتی پیاده راه به ویترین مغازه تبدیل شده و معابر شهری قابل عبور و مرور آسان مردم نیست باید بپذیریم که هر روز در حال پس رفت و عقب‌گرد هستیم که این مشکلات ناشی از مدیریت غلط شهری است.

وی اضافه کرد: چرا باید ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشیم و با این کار نسخه شهروندان کم‌درآمد و ضعیف را بپیچیم و آنگاه از حقوق شهروندی سخن بگوییم؟

لطفی اظهار کرد: چرا برای دادن استحکام بنا این همه مشکل داریم و حقوق مردم را ضایع می‌کنیم و چالش‌های ما در تراکم بنا و اشغال بیداد می‌کند.

وی گفت: اگر قرار است طرح جامع شهرها بازنگری شود چرا مردم باید هزینه امکانات کم شهرداری‌ها و یا اشتباه ما را بدهند و متضرر شوند؟

در ادامه محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین هم گفت: نقش مسائل و مشکلات شهری در بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار تعیین‌کننده است و باید مدیران شهری به این موضوع توجه کنند.

وی بیان کرد: اگر مدیران شهری برای اوقات فراغت مردم، ساعات استراحت گروه‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی مناسبی طرح‌ریزی کنند بسیاری از آسیب‌ها کاهش خواهد یافت.

نسخه چی یادآور شد: برخی قوانین به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی در مسیر کارها اختلال ایجاد می‌کند لذا انتظار می‌رود در ارائه طرح‌ها به همه شئون فرهنگی، اجتماعی و امنیتی آن توجه جدی شود تا سرمایه‌های شهری در مسیر درست هزینه شود.

نظر شما