شناسهٔ خبر: 46195 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

آماده‌باش نیروهای امداد دریایی بوشهر/ ۱۱ نفر نجات یافتند

نجات لنج باری معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آماده‌باش نیروهای امداد و نجات دریایی در بوشهر خبر داد و گفت: در دو حادثه ۱۱ نفر نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب در این باره گفت: از ساعات اولیه اعلام اخطاریه هواشناسی با توجه به حساسیت منطقه دریایی تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با دستور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان کارگروه ویژه‌ای برای مدیریت بحران‌های دریایی تشکیل شد.

وی افزود: در این مدت تمامی واحدهای مرتبط با امداد و نجات و جستجو دریایی این اداره کل در تمامی شهرستان‌های استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

شکیبی نسب بیان کرد: ساعت ۲ بامداد چهارشنبه یک فروند لنج باری که از دبی عازم بندر دیلم بود در محدوده ۴۵ مایلی جنوب شرقی خارگ و ۳۰ مایلی بندر بوشهر با ۶ نفر سرنشین بعد از غرق شدن لنج به اعلام اضطرار خود را از طریق مالک لنج به اداره کل بنادر و دریانوردی اعلام کرد و بلافاصله ناجی ۹ از جزیره خارگ، ناجی ۲ از بندر عامری و ناجی ۲۰ به محدوده عملیاتی اعزام شدند که خوشبختانه به همت نیروهای دریایی سپاه عملیات امداد و نجات شش سرنشین این لنج باری با موفقیت به پایان رسید.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، تصریح کرد: همزمان دومین حادثه در سمت خورخان، یک لنج باری غرق شده با ۵ نفر سرنشین اعلام اضطرار کرد که بلافاصله با هماهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ناجی ۲ از عامری به محل مورد نظر اعزام شد و خوشبختانه توانست ۵ نفر سرنشین را نجات داده و  به بندر عامری منتقل کند.

وی بیان کرد: تمامی محدوده عملیاتی استان بوشهر در حال حاضر توسط شناورهای جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تحت پوشش است.

محمد شکیبی نسب تأکید کرد: ۵ شناور جستجو و نجات دریایی با آمادگی کامل و نفرات زبده آماده خدمت‌رسانی در مناطق عملیاتی عسلویه، عامری، بوشهر و خارگ هستند که دریانوردان می‌تواند با شماره تلفن ۱۵۵۰ در مواقع اضطرار از کمک این شناورها بهره‌مند شوند.

نظر شما