شناسهٔ خبر: 46249 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رییس شورای راهبردی روابط خارجی:

سفر رییس‌جمهور به چابهار در رفع مشکلات خیلی موثر خواهد بود/ تاکید بر هماهنگی توسعه ملی با توسعه محلی در چابهار

بازديد رییس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار یکی از آرمان‌های ماست و طبیعتاً باید در جهت رفع نیازهای این منطقه تلاش بیشتری را انجام دهیم، بدین معنا، توسعه ملی قطعا باید با توسعه محلی هماهنگ باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمال خرازی در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار افزود: آن‌چه که در این جلسه گفته شد طبیعتاً بر اطلاعات من افزود و مسلماً باید تلاش بیشتری کرد تا نواقص بر طرف شود و قطعا آن چه امروز انجام گرفته است نسبت به آن چه که قبل از انقلاب انجام گرفته، توسعه‌ای رو به افزون و بیشتری بوده است، ولی در حد این خطه نیست، این خطه ظرفیت‌های عظیمی دارد که می‌تواند موجب سربلندی کشور و ملت عزیز ما باشد.

ایسنا از قول وی نوشت: این‌که مقام معظم رهبری با عنایت خاص نسبت به این خطه صحبت کردند و آرمان ایشان این است که از ظرفیت‌های عظیم این منطقه استفاده شود باید خرسند بود و مسلما وظیفه دولت‌هاست که بر اساس برنامه‌ریزی‌های ایشان این ظرفیت‌ها را استحصال کنند.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌ها علاوه بر ظرفیت‌هایی که مدیران این خطه گفته‌اند، ظرفیت مردم بسیار خوب این منطقه است که اهل سنت و اهل تشیع در صلح و صفا هم زیست هم هستند و با روحانیت اهل تسنن و اهل تشیع به عنوان راهنما هماهنگ هستند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: مجموعه این ظرفیت‌ها واقعاً ظرفیت‌های بزرگ ملی ماست و طبیعتاً باید در جهت رفع نیازهای این منطقه تلاش بیشتری را انجام دهیم و توسعه ملی قطعا باید با توسعه محلی هماهنگ باشد، توسعه ملی باعث توسعه محلی خواهد شد و آن‌چه که مهم است هماهنگی این دو حیطه است که پای به پای هم توسعه پیدا کنند تا مردم محلی از آن برخوردار و در سطح ملی موجبات اقتدار کشور فراهم شود؛   لذا نباید یک نکته را فراموش کرد و آن توسعه فکری است که باید تلاش بیشتری کرد که مردم بسیار خوب این منطقه توسعه فکری بیشتری پیدا کنند تا خودشان بتوانند تلاش بیشتر را در زندگی‌شان داشته باشند.

وی گفت: نباید همواره توقع داشت که از بیرون این توسعه شکل بگیرد، هرچند وظیفه دولت‌هاست که زیرساخت‌ها را فراهم کنند، ولی خود مردم باید در کار و فعالیت تلاش بیشتری داشته باشند تا شرایط بهتری را رقم بزنند. امیدواریم ریاست محترم جمهوری هرچه زودتر دیداری از این خطه داشته باشند تا از نزدیک خود ایشان در جریان مسائل منطقه قرار بگیرند تا شاهد توسعه جدی‌تر و سریعتر این خطه باشیم.

وی بیان کرد: علت سفر من به چابهار بعد بین‌المللی مسائل توسعه‌ای این منطقه که با شورای راهبردی خارجی ارتباط داشت بود و خواستیم از نزدیک در جریان نیازهای منطقه، ناهماهنگی ها، مشکلات و چالش ها قرار بگیریم تا بتوانیم راهبردی را تهیه و خدمت مقام معظم رهبری ارسال کنیم تا ایشان دستورات لازم را صادر کنند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: سفر رییس‌جمهور به این منطقه می‌تواند در حیطه رفع مشکلات خیلی موثر باشد و قطعا کارهایی که قرار است انجام بگیرد با هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های مختلف در جهت توسعه ملی و محلی تسریع خواهد شد.

نظر شما