شناسهٔ خبر: 46299 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مسئول دبیرخانه مجمع ‏جهاني راه (پيارك) در ايران:

تشریح رویکردهای مورد نیاز برای تداوم روند کاهشی تلفات رانندگی دهه قبل/ مدیریت و سیاست‌گذاری اصلی‌ترین جزء ۵ پیلار است

مراسم مدیرکل دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تداوم روند کاهشی دهه قبل مستلزم اتخاذ رویکردهای کاملاً علمی،دیتا محور، تشخیص‌های صحیح و درمان‌های صحیح و مؤثر بر مبنای تجربیات و توصیه‌های موفق بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهران قربانی مسئول دبیرخانه مجمع ‏جهاني راه (پيارك) در ايران در سمینار سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه (پیارك) با محور سیاست‌های بهبود ایمنی ترافیك و جهت‌گیری آتی ضمن خوشامدگویی به مدعوین این سمینار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در راستای بهبود ایمنی راه‌های دهه گذشته موفقیت‌های خوبی در کاهش تلفات رانندگی به دست آورده‌اند که حاصل آن کاهش تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی از حدود ۲۷ هزار کشته در سال ۱۳۸۵ (۲۰۰۵) به حدود ۱۶ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) بوده است.

وی بیان داشت: تجربه سایر کشورها و وضعیت روند سیر تلفات در سال‌های اخیر بیانگر سختی‌ها و پیچیدگی‌های حفظ روند کاهش تلفات جاده‌ای برای دهه آتی است.

قربانی خاطرنشان کرد: تداوم روند کاهشی دهه قبل مستلزم اتخاذ رویکردهای کاملاً علمی،دیتا محور، تشخیص‌های صحیح و درمان‌های صحیح و مؤثر بر مبنای تجربیات و توصیه‌های موفق بین‌المللی است.

مدیرکل دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به موضع مدیریت و سیاست‌گذاری ایمنی راه گفت: اصلی‌ترین جزء از اجزای پنج‌گانه بهبود ایمنی راه‌ها ۵pillar  محسوب می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قربانی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی راه در قالب موضوعات مختلف مرتبط با راه، حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری، دارای کمیته‌های متعدد بالغ‌بر ۲۰ کمیته و کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان متخصص کشورهای مختلف است و جزعی از سازمان‌های بین‌المللی تأثیرگذار ازجمله در مورد ایمنی راه‌ها است.

وی افزود: به‌ویژه در خصوص ایمنی زیرساخت‌های راه، اصلی‌ترین و مؤثرترین نقش را در ارتقای سطح کیفی ایمنی راه‌ها و ارتقای دانش و فکر ایمنی راه را در ایران داشته است.

مسئول دبیرخانه مجمع ‏جهاني راه (پيارك) در ايران ضمن اشاره به اینکه  بیش از یک سال قبل و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، کمیته تخصصی مدیریت و سیاست‌گذاری ایمنی راه پارک، دعوت رسمی و مکتوب، کشاورزیان را به‌عنوان نماینده اول و رئیس پیارک در ایران پذیرفت، عنوان کرد: علاوه بر برگزاری دو روزه جلسه دوره‌ای کمیته تخصصی TCI، تجربیات و نقطه نظرات خود را در قالب یک سمینار بین‌المللی دارای پنل های تخصصی (۵ پنل) و با امکان گفتگو و تبادل افکار و پرسش و پاسخ با حضار را ارائه کنند.

قربانی اظهار کرد: در نظر داریم که در خصوص سایر موضوعات مهم حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری نیز، برگزاری این‌گونه سمینارهای بین‌المللی پیارک تداوم داشته باشد و امیدواریم که این سمینار بین المللی با همراهی شما عزیزان مفید و موثر واقع شود.

مدیرکل دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان سخنان خود از کلیه دست‌اندرکاران برگزاری این سمینار بین‌المللی، دبیرخانه مجمع جهانی راه (پیارک)، اساتید، سخنرانان داخلی و خارجی این سمینار، همکاران دبیرخانه پیارک و حوزه توسعه مدیریت منابع سازمان راهداری تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما