شناسهٔ خبر: 46304 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر واحد ایران شرکت پستی DHL:

هدف گارد جلوگیری از تاخیر در امدادرسانی است

دارابی مدیر واحد ایران شرکت پستی DHL گفت: هدف گارد که از سال 2009 در برنامه عمران ملل متحد (UNDP) کلید خورد جلوگیری از تاخیر در انتقال کالاهای ضروری و نجات دهنده در مناطق بحران زده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مهندس دارابی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی فرودگاه و آمادگی در برابر بلایای طبیعی (GARD) در بیان شرح مختصری از این برنامه گفت: همه میدانیم که در زمان وقوع بلایای طبیعی فرودگاههای اطراف مناطق آسیب دیده به علت وجود زیرساختهای محدود و هماهنگی های کم خود به گلوگاهی برای ورود کالاهای ضروری و نقل و انتقال تبدیل میشوند نمیتواند بویژه کالاهای ضروری و نجات دهنده را به موقع به منطقه برساند.

وی برنامه گارد یک برنامه استراتژیک بلند مدت عنوان کرد و گفت: این برنامه با برقراری ارتباط با مقامات دولتی و مناطق مختلف دنیا اقدام به برنامهریزی برای برگزاری کارگاه میکند و طوری پیش میرود که تمام متخصصان لجستیک انساندوستانه و مسئولان محلی با هم به تبادل اطلاعات میپردازند.

دارابی با اشاره به اینکه این برنامه میتوانند کلیه افراد کلیدی در اقدامات کمکرسانی را به هم نزدیک میکنند و برنامه آموزشی آن سه تا پنج روز برگزار می شود، گفت: بودجه برنامه عمران ملل متحد توسط وزارت توسعه همکاریهای دولت فدرال آلمان تامین میشود و شرکت بینالمللی پست DHL برگزاری آموزش آن را برعهده دارد.

وی افزود: ضمن اینکه در قالب این کارگاه آموزشی، زیرساخت فرودگاهها نیز بررسی و با توجه به سطح ظرفیت هر فرودگاه یک برنامه اجرایی ارائه می‎شود.

مدیر واحد ایران شرکت پستی DHL با بیان اینکه از سال 2009 تاکنون 40 فرودگاه در سراسر جهان برای بحران آموزش دیده و آماده شدهاند، گفت: در حال برنامهریزی برای اجرای کارگاههای بیشتر هستیم ضمن اینکه برنامه جدیدی موسوم به  + GARD هم در حال برنامهریزی است و یک نسخه ارتقا یافته دیگر نیز به نام برنامه آموزشی تسهیلکنندگان در حال آمادهسازی است.

گفتنی است؛ در این همایش دکتر حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، دکتر رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، دکتر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، دکتر نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، سردار مهري فرمانده پليس فرودگاه‌هاي كشور، دکتر فرزانه شرفبافی مدیرعامل ایران ایر، مهندس خدایی قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اعضای هیات مدیره، معاونین و مشاوران مدیرعامل و مدیران کل وکارشناسان و کارکنان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی و جمعی دیگر از مقامات کشوری و لشگری و همچنین مدیران و متخصصان صنعت هوانوردی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

نظر شما