شناسهٔ خبر: 46349 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهدیان در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

آغاز اقدامات اجرایی جهت تأمین اسکان موقت زلزله‌زدگان روستایی/ تخصیص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت

عزیز الله مهدیان‬‎ معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اختصاص ۳ میلیون به هر خانوار روستایی در جهت احداث کانکس اقدام کرده است که پس از ساخت و تحویل واحدهای مسکونی نیز از آن‌ها پس گرفته نشده و در محل باقی‌می‌ماند.

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص اقدامات بنیاد مسکن در تأمین اسکان موقت روستاییان در مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و بارش برف و باران، دولت مبلغی بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان برای تأمین اسکان موقت روستائیان اختصاص داده که اقدامات لازم در این راستا نیز به سرعت در حال انجام است.

این مقام مسئول در این باره بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اختصاص ۳ میلیون تومان به هر خانوار روستایی در جهت احداث کانکس اقدام کرده است که پس از ساخت و تحویل واحدهای مسکونی نیز از ان‌ها پس گرفته نشده و در محل باقی‌می‌ماند.

مهدیان در ادامه اضافه کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده دولت در بخش مسکن روستایی برای هرخانواری که با تخریب ۱۰۰ درصدی مسکن در این حادثه روبه‌رو بوده است ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات و برای خانوارهای مستقر در شهر نیز ۶ میلیون بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی  پیش از این اعلام کرده بود که کل واحدهای خسارت‌دیده از سال ۹۴ تا قبل از زلزله اخیر ۵۴ هزار و ۸۰۶ واحد احداثی و ۵۸ هزار و ۲۹۵ واحد تعمیری است که جمع آنها ۱۱۳ هزار و ۱۰۱ واحد می‌شود.

وی همچنین در مصاحبه‌ای بیان کرده بود: تسهیلاتی که در قالب اعطای وام پیش‌بینی شده نیز بالغ بر ۱۹۱ میلیاردتومان در مناطق شهری و روستایی است و کمک بلاعوض برای آنها نیز حدود ۳۵ میلیاردتومان است که برای سال‌های ۹۴ و ۹۵، ۵۰ درصد تسهیلات و برای سال ۹۶ نیز ۲۰ درصد ابلاغ شده است./

نظر شما