شناسهٔ خبر: 46354 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسعدی سامانی خبر داد:

انتقال پروازهای نجف به بغداد در پی افزایش عوارض فرودگاهی از امروز

هواپيما هما دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: به علت افزایش عوارض خدمات فرودگاهی همه پروازهای شرکت های ایرانی به مقصد نجف از امروز به بغداد منتقل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: تابستان امسال با مسئولان فرودگاه نجف جلسه ای برگزار شد که متاسفانه هیچکدام از دستاوردهای این نشست برای اعمال تخفیف در عوارض هندلینگ فرودگاهی عملی نشد و ۱۰ شرکت هواپیمایی ایرانی تصمیم گرفتند پروازهای خود را از نجف به بغداد منتقل کنند.

وی افزود: مسئولان فرودگاه نجف اعلام کردند به ازای هر مسافر باید پنج دلار به عنوان عوارض امنیتی پرداخت شود، عوارض گمرکی را از ۱۰۰ دینار به ۱۵۰ دینار تغییر دادند و قیمت سوخت را نیز از ۹۸ سنت به یک دلار و ۴۲ سنت افزایش دادند.

به گفته وی، همه این تغییرها سبب افزایش هزینه شرکت های هواپیمایی ایرانی شد.

اسعدی سامانی ادامه داد: بیشتر مسافران نجف اشرف از قشر متوسط جامعه اند، بنابراین شرکتهای هوایی ایران به منظور رفاه حال مسافران مقرر کردند از ششم آذرماه پروازهای خود از فرودگاه های کشور را به جای فرودگاه نجف به فرودگاه بغداد انجام دهند.

سخنگوی هواپیمایی کشوری نیز پنجم آبان ماه به ایرنا گقت: تابستان گذشته برخی شرکت های هواپیمایی به افزایش نرخ هندلینگ و سوخت در فرودگاه نجف اعتراض داشتند.

رضا جعفرزاده ادامه داد: این اعتراضها سبب شد برخی پروازهای ایران به فرودگاه نجف قطع شود که پس از آن مسئولان عراقی قول پیگیری موضوع را دادند.

جعفرزاده اعلام کرد: به تازگی نرخ سوخت هواپیما نیز از ۸۹ سنت به ۱.۲۴ دلار رسیده که چهار برابر نرخ فرودگاههای ایران است. 

وی از درخواست دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی برای تغییر مسیر به سوی بغداد خبر داد و گفت: وزیر حمل و نقل عراق در این زمینه واکنش نشان داده است و ما نیز اقداماتی در این زمینه انجام میدهیم.

به گفته جعفرزاده مدیریت فرودگاه نجف دست بخش خصوصی و فرودگاه بغداد در اختیار بخش دولتی است.

نظر شما