شناسهٔ خبر: 46405 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

هویت شهر در فضای مرز

پوستر همایش هویت شهر در فضای مرز با سخنرانی مشاور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، چهارشنبه در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همایش هویت شهر در فضای مرز به همت کانون مهندسان حزب کارگزاران سازندگی گلستان  با سخنرانی حمید عرفانیان‌جم، روز چهارشنبه ۸ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در گرگان، پردیس سینمایی کاپری برگزار می‌شود.

در توضیح نشست فوق آمده است: معماری در فضای مرز، بیش از آنکه موضوعی درون‌حرفه‌ای باشد، موضوعی است برون‌حرفه‌ای با مخاطبی به وسعت جامعه و مردم، مرز موقعیتی است که از یک سو در انتهای مسیر طی‌شده واقع شده و از سوی دیگر آغازی برای مسیر جدید است. در این راستا، معماری نیز وظیفه تعریف و تبیین مرزهای نانوشته‌ای را از کیفیات فضایی دارد که در پاسخ به مشخصات کارکردی هر فضا و برای مخاطبان خود شکل می‌گیرد. شناسایی تاثیر این معماری در تعریف هویت‌شهری امری است که می‌توان از آن به عنوان شهرسازی در فضای مرز یاد کرد. این همایش تلاشی است که در تعریف و تبیین مفهوم یاد شده در غالب هویت شهر در فضای مرز طراحی شده است.

گفتنی است، حمید عرفانیان جم سخنرانی همایش فوق هم اکنون مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی است. وی همچنین عضو انجمن معماران بریتیش کلمبیا کانادا، ممیز ساختمان‌های سبز LEED، عضو انجمن ساختمان‌های سبز کانادار CaGBC، عضو سازمان Construction Specification Canada و مدرس دانشگاه است.

نظر شما