شناسهٔ خبر: 46430 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون عمران مجلس نشست امروز این کمیسیون را تشریح کرد:

دلایل استنکاف وزارت نفت از ارائه قیر رایگان بررسی شد/ وزارت نفت حتی ۵۰ درصد قیر تکلیف شده در سال‌های ۹۴ و ۹۵ را تحول نداده است

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه استنکاف وزارت نفت در ارائه قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی کوچی اظهار داشت: با معاونین وزارت نفت و سازمان برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص ارائه رایگان قیر به دستگاه‌های اجرایی نشستی برگزاری شد، طبق قانون وزارت نفت مکلف بود در سال های ۹۴ و ۹۵ دو میلیون تن قیر و در سال ۹۶، ۴ میلیون تن قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، نوسازی مدارس و جهاد کشاورزی ارائه دهد.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: اما وزارت نفت حتی ۵۰ درصد قیر تکلیف شده را به دستگاه‌های اجرایی تحول نداده است و از آنجایی که قانون شفاف و روشن است به دنبال اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی هستیم البته قرار است در جلسه بعدی استنکاف وزارت نفت از این قانون را بررسی و نهایی کنیم.

وی به خبرگزاری خانه ملت گفت: معاونین وزارت نفت در دفاع از خود به محدودیت‌های ایجاد شده از سوی سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت اما نمایندگان اعتقاد دارند که خزانه یا سازمان برنامه نمی‌تواند مانع اجرای قانون شود بنابراین درخصوص استنکاف وزارت نفت در نشستی دیگر تصمیم گیری می‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین با مسئولان سازمان آب و فاضلاب کشور نیز با توجه به بحران آب در کشور نشستی برگزار کردیم و میزان اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۶ مطالعه و پیشنهادات برای بودجه ۹۷ دریافت شد.

 

نظر شما