شناسهٔ خبر: 46444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

رفع تصرف از اراضی و املاک دولتی در شهرهای گیلان

رفع تصرف مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی گیلان از رفع تصرف املاک و اراضی دولتی در شهرهای آستارا و صومعه‌سرا و بندر انزلی طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، رسول حسین پور با اعلام این خبر گفت: ۴۹۲۴ متر از اراضی ملی در شهرستان آستارا با حضور نماینده اجرا احکام و عوامل اجرایی کلانتری مرکزی و یگان امداد نیروی انتظامی آستارا و یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گیلان بازپس‌گیری شد.

وی افزود: این زمین توسط شخصی به‌وسیله سیم‌خاردار و سنگ بلوک در شهر آستارا روبروی دانشگاه آزاد تصرف شده بود که با تلاش کارشناسان و مشاوران حقوقی این اداره کل در محاکم قضایی و دفاع از حقوق دولت و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با پدیده زمین‌خواری، رفع تصرف گردیده و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی همچنین از تحویل بنای تصرفی به مساحت ۲۷۰ متر در آستارا خبر داد و گفت: طی محکومیت شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو دادگستری آستارا با نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان بنای تصرفی به مساحت ۲۷۰ متر بدون هیچ قید و شرطی تحویل گرفته شد. در شهرستان صومعه‌سرا نیز تحویل چهار واحد خانه سازمانی و در بندر انزلی یک واحد خانه سازمانی خلعید شد.

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی گیلان با قدردانی از همکاری خوب دستگاه قضایی در دفاع از حقوق دولت گفت: کار شناسایی و پیگیری حقوقی در جهت رفع تصرف اراضی دولتی به سرعت و با دقت در حال انجام است.

نظر شما