شناسهٔ خبر: 46445 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آبان ماه امسال انجام شد:

رفع تصرف ۴۴ هزار مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی

رفع تصرف به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی میزان حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی در آبان ماه امسال ۴۴ هزار مترمربع به ارزش بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی با اعلام این خبر گفت: یکی از تکالیف مهم اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مقابله و رفع تصرف از اراضی ملی است که به همت اکیپ‌های آموزش‌دیده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در این اداره کل اجرا می‌گردد.

وی افزود: طی چند عملیات جداگانه در حدود ۴۴ هزار مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش بالغ بر ۲۲ میلیارد ۴۷۰ و میلیون ریال در آبان ماه امسال رفع تصرف شده که شامل رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی دادگاه نیز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین رفع تصرفات از حیث مساحت در آبان ماه متعلق به شهرستان اراک به میزان ۵ هزار ۲۳۶ مترمربع بوده که از این حیث شهرستان خمین با یک هزار ۸ مترمربع در رتبه بعدی قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: از حیث ارزش ریالی نیز بیشترین آمار رفع تصرفات استان مرکزی مربوط به شهرستان اراک به ارزش ۱ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال بوده که از این حیث شهرستان خمین با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در رتبه دوم قرار دارد همچنین مجموع ارزش ریالی اجرای احکام قطعی در شهریورماه بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال است.​

نظر شما