شناسهٔ خبر: 46447 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

خادمی مطرح کرد؛

پیشرفت ۶۲ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی در شرکت ساخت و توسعه/ شیوه تامین مالی ساخت راه­ آهن در کشور تغییر می‌کند

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تمرکز و تخصیص منابع به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، شرکت عملکرد درخشانی در این پروژه‌ها داشته به نحوی که تا شهریورماه بیش از ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی در مجموع ۸۹ پروژه اقتصاد مقاومتی حاصل شده است.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، جلسه مجمع عمومی شرکت ویژه بررسی بودجه و اهداف سال ۹۷  با حضور غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی، محمد رحمتی رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای مجمع از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد شرکت در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: با تمرکز و تخصیص منابع به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، شرکت عملکرد درخشانی در این پروژه‌ها داشته به نحوی که تا شهریورماه بیش از ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی در مجموع ۸۹ پروژه اقتصاد مقاومتی حاصل شده است.  

خادمی با تشریح اهداف سال ۹۷، به سرانجام رساندن پروژه‌های اولویت دار و تکمیل کریدور‌های کشور را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: احداث ۴۱۸ کیلومتر خط ریلی، ۴۰۱ کیلومتر آزادراه و ۱۱۳۲ کیلومتر بزرگراه از جمله برنامه‌هایی است که در سال آینده دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین به اضافه شدن ساخت و توسعه راه‌های روستایی به حوزه وظایف شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: این مسئله در پیشبرد، برنامه ریزی و تسریع احداث زیرساخت‌ها  وظایف ما را دو چندان کرده است، اما مشکل اینجاست که با وجود توسعه وظایف شرکت و افزایش مسئولیت‌های محوله، بودجه جاری افزایش چندانی نداشته است که این امر بایست توسط مجمع عمومی مورد بررسی و تجدیدنظر قرار گیرد.

در ادامه جلسه غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی اتصال ۵ استان به شبکه ریلی را از دستاورد‌های مهم دولت و شرکت ساخت قلمداد کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم تا شیوه تامین مالی ساخت راه­ آهن در کشور را تغییر دهیم و بنا داریم به روش BOT خطوط جدید یا در حال احداث راه آهن در کشور را بسازیم که راه آهن چابهار-زاهدان یکی از این پروژه‌ها است.

سلامی مجمع عمومی شرکت را دارای جایگاه با اهمیتی عنوان کرد و افزود: بایستی دستگاه‌های عضو مجمع به مصوبات مجمع توجه کنند و آنرا ملاک تصمیم گیری و مصوبات خود نمایند و اگر مباحثی در موضوعات مرتبط دارند با مطرح کردن آن در مجمع عمومی در رابطه با آن تصمیم گیری کنند.

در ادامه جلسه بودجه سال آتی شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر یک از حاضران به ارایه نظرات خود در این خصوص پرداختند.

نظر شما