شناسهٔ خبر: 46515 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

امینی خبر داد:

تخصیص ۵۵ هزار میلیارد ریال از اعتبارات نقدی و اوراق مشارکت/ تامین منابع مالی راه‌آهن گرگان - گنبد - کلاله امسال نهایی می‌شود

امیر امینی معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف تامین منابع مالی برای اجرایی شدن طرح ملی راه آهن گرگان- گنبد- کلاله به عنوان بخشی از راه آهن گرگان- مشهد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی عصر پنجشنبه درحاشیه بازدید از برخی جاده‌های مواصلاتی گنبدکاووس بویژه جاده ترانزیتی موسوم به نفت، به خبرنگاران گفت: یکی از منابع پیش بینی شده برای این امر، افزایش فایناس خارجی طرح برقی کردن راه آهن گرمسار به اینچه برون از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.

وی خاطرنشان کرد: درصورت موافقت با افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری فایناس خارجی برقی کردن راه آهن گرمسار به اینچه برون توسط شرکت روسی، عملیات اجرایی راه آهن گرگان - گنبد - کلاله اجرایی می‌شود.

امینی افزود: درصورت عدم موافقت با افزایش فاینانس که دستور و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی نیز است، از دیگر منابع فایناس برای اجرایی کردن راه آهن گرگان - گنبد - کلاله استفاده می‌شود و درنهایت تا پایان امسال وضعیت تامین منابع مالی این پروژه نهایی می‌شود.  

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی به اعتبارات امسال حوزه احداث راه‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۸۱ هزار میلیارد ریال اعتبارات نقدی و اوراق مشارکت تاکنون ۵۵ هزار میلیارد ریال آن تخصیص و پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: استان گلستان درحوزه راه‌ها طرح‌های خوبی دارد که در نظر داریم با اصلاح برخی ردیف‌های اعتباری تا پایان امسال منابع مالی خوبی به این استان پرداخت کنیم.  

امینی یادآور شد: راه آهن، بزرگراه کلاله به آشخانه، کمربندی گرگان، تعریض جاده آق قلا به گنبد و برخی دیگر از جاده‌های مواصلاتی بین شهری و روستایی از مهمترین طرح‌های گلستان است که نیاز به اعتبارات ویژه دارد.  

وی گفت: برای زیرسازی تعریض محور آق قلا به گنبد که ۶۰ کیلومتر آن باقی مانده ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاپایان امسال ۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت می‌شود و عملیات آسفالت این محور نیز در سال آینده انچام می‌شود.  

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی به جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس نیز این شهر را به مرز اینچه برون متصل می‌کند اشاره کرد و گفت: برای این محور که نقش مهمی در حوزه حمل و نقل ترانزیتی دارد و با اجرای آن صرفه جویی خوبی در سوخت می‌شود حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازیافزود: تلاش داریم این جاده با مشارکت ۵۰ درصدی هر یک از وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی اجرا شود.

به گزارش ایرنا، دراین بازدید‌ها نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و برخی مسئولان این شهرستان و نیز تعدادی از مدیران کل استان گلستان حضور داشتند.  

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما