شناسهٔ خبر: 46550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عرفانیان در نشست با بانوان شاغل در راه و شهرسازی هرمزگان:

زنان کارمند نقش زیادی در توسعه دارند

مونا عرفانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان در نشست با بانوان شاغل در راه و شهرسازی هرمزگان بر مشارکت کارمندان زن و شناسایی افراد توانمند در این حوزه برای پذیرش مسؤولیت تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، عرفانیان در نشست با بانوان شاغل در راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه ۹۵ کارمند زن در راه و شهرسازی هرمزگان مشغول به کار هستند، افزود: در این حوزه زنان نقش تأثیرگذاری در توسعه و پیشبرد امور مربوطه دارند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم ساختار امور زنان در وزارت راه و شهرسازی برای بانوان جدی‌تر کنیم و برنامه‌ها را محدود به روز زنان نکنیم.

مشاور وزیر بر شرایط برابر کار و فعالیت برای بانوان تأکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم خود کارمندان زن باید قدم‌های لازم را بردارند.

وی افزود: نگاه وزیر راه و شهرسازی بر مبنای شهروندمداری است، عنوان کرد: ارتقای شرایط مدیریتی زنان از تأکیدات وزارت است و چنانچه زنان کارمند این ظرفیت‌ها را داشته باشد با تهیه گزارشی دقیق و کیفی می‌توان قابلیت‌های آن‌ها را مستندسازی و برای ارتقای جایگاه آن‌ها اقدام کرد.

عرفانیان در ادامه با اشاره به تشکیل میز زنان در وزارت راه و شهرسازی گفت: برای این کار برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و کارمندان زن از بین خودشان اعضای این میز را انتخاب تا موضوعات مربوط به خود را پیگیری کنند. با این کار هسته فکری شکل می‌گیرد و محوریت کار را خود زنان بر عهده می‌گیرند و همکاری‌ها بیشتر می‌شود.

غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی نیز با حضور در این نشست گفت: نگاه‌ها به زنان متفاوت است. زنان راه و شهرسازی زحمت‌کش هستند و می‌توان از توانمندی‌های آن‌ها بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کارمندان زن باید آرامش داشته باشند، افزود: در این زمینه تلاش کردیم محل فعالیت کارکنانی که دور از محل سکونت خود بوده زمینه را برای انتقال آن‌ها به شهرستان محل سکونت خود واقع در هرمزگان فراهم کنیم.

نظر شما