شناسهٔ خبر: 46557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان:

صدور بارنامه برای ناوگان باری ۵۰ سال به بالا از سال ۹۷ ممنوع است

کامیون رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان اعلام کرد: به‌منظور افزایش بهره‌وری ناوگان باری کشور و در جهت تقویت نوسازی ناوگان در مرحله اول از ابتدای سال ۱۳۹۷ صدور بارنامه برای ناوگان باری ۵۰ سال و بالاتر (با حداکثر سال ساخت ۱۳۴۷ شمسی یا ۱۹۶۸ میلادی و قبل از آن) ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، خسرو فرامرزی در گفت و گویی خبری اظهار کرد: با توجه به اعمال مرحله اول این طرح، ناوگان فوق سنگین با وزن ناخالص (وزن وسیله نقلیه + وزن کالا) بالای ۹۶ تن نیز تا اطلاع ثانوی از شمول این امر مستثنا می‌باشند.

به گفته وی، مالکان ناوگان مشمول می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تأمین‌کننده خودرو و طرف قرارداد نسبت به نوسازی ناوگان خود با تسهیلات در نظر گرفته شده از محل ماده ۱۲ قانون رفع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اقدام کنند.

فرامرزی اظهار کرد: در مراحل بعدی حدنصاب سنی تعیین شده برای اعمال ممنوعیت فوق‌الذکر به تدریج کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: لازم است که با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های قبلی و به منظور جلوگیری از اختلال در حمل‌ونقل کالا، علاوه بر هماهنگی‌های لازم با مقامات و مسؤولین استانی، محلی و تشکل‌های صنفی، اطلاع رسانی درباره اجرای طرح مذکور به نحو بایسته نیز به عمل آورند.

نظر شما