شناسهٔ خبر: 46580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور امینی انجام شد:

بازدید از پروژه حفاری تونل کبیرکوه در استان ایلام/اتمام حفاری تونل تا پایان سال ۹۷

بازدید معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به همراه نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری ایلام و مدیرکل راه و شهرسازی استان از تونل کبیرکوه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به همراه مهندس کاظم‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و میرجعفریان سرپرست معاونت عمرانی استانداری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از حفاری در عمق سه هزار و صد متری بازدید کردند.

امینی در این بازدید گفت: تونل کبیرکوه در استان ایلام در مرحله پیشرفت بسیار خوبی است و هم اکنون از سمت آبدانان ۳۱۰۰ متر از ۴۷۰۰ متر تونل اصلی حفاری شده و از سمت دره شهر نیز حفاری تونل‌های دسترسی و ساخت جاده در حال انجام است و اگر شرایط به این‌گونه پیشرفت کند امیدواریم تا پایان سال ۹۷ حفاری این تونل به پایان برسد و سپس عملیات اجرای روشنایی و تهویه آن به جریان می‌افتد.

کاظم‌زاده در این بازدید گفت: با به بهره‌برداری از این تونل ۳۵ کیلومتر گردنه صعب‌العبور حذف خواهد شد که موجب صرفه‌جویی در زمان و سوخت خودروهای که در این مسیر تردد می‌کنند خواهد شد.

میرجعفریان در خصوص پروژه تونل کبیرکوه عنوان کرد: حفاری این تونل در نوع خود به لحاظ زمانی یک رکورد در کشور محسوب می‌شود به طوری که روزانه بیش از ۷ متر حفاری توسط نیروهای بومی انجام می‌گیرد.

وی افزود: نقش این تونل در آینده برای ارتباط استان‌های شمال ایلام به استان خوزستان بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

نظر شما