شناسهٔ خبر: 46604 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خبر داد؛

راه اندازی سامانه جامع دریایی در بندر کیش

بندر کیش مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش از راه‌اندازی سامانه جامع دریایی در تنها بندر چندمنظوره این جزیره مرجانی و صدور الکترونیکی مجوز خروج کشتی‌ها طی یک‌ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، "احمد شهریاری" ضمن اعلام این خبر افزود: با هماهنگی و همکاری واحد امور دریایی و فاوای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از هفته سوم آبان ماه تاکنون، با به کار گیری نسخه جدید سامانه جامع دریایی، نمایندگان کشتیرانی‌های فعال در بندر کیش می‌توانند اجازه حرکت کشتی‌های (PORT CLEARANCE) تحت نمایندگی خود را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در اداره بندر دریافت کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور اجرای بهتر کنوانسیون تسهیل ترافیک دریایی، کارگاه آموزشی یک‌روزه‌ای با حضور نمایندگان کشتیرانی‌ها برگزار شد که ۲۸ نماینده شرکت‌های فعال کشتیرانی در بندر کیش آموزش‌های تئوری و عملی را در خصوص نحوه کار با سامانه جامع دریایی فراگرفتند.

شهریاری افزود: راه‌اندازی کامل سامانه جامع دریایی و در اختیار قرار دادن دسترسی‌های لازم به نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی جهت درج اطلاعات و بارگذاری اسناد موردنیاز در این سامانه باعث کاهش ۷۰ درصدی رفت و آمد نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی به ساختمان اداری بندر برای دریافت اجازه حرکت شناورها شده است.

نظر شما