شناسهٔ خبر: 46616 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گلیج مطرح کرد؛

امنیت سایبری شرکت فرودگاه‎ها در وضعیت قابل قبولی است

شرکت فرودگاهها مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافندغیر عامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به وضعیت قابل قبول شرکت در حفظ امنیت سایبری اظهار امیدواری کرد که با آموزش‎های داخلی و خارجی سطح این دانش ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‎های استان هرمزگان، فرشید گلیج در کارگاه آموزشی تهدیدات امنیت سایبری در صنعت هوانوردی، در فرودگاه بندرعباس، گفت: برگزاری کارگاه نشان از آمادگی انجام اقدامات پیشگیرانه در امنیت سایبری در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دارد و این یعنی بدون برنامه حرکت‌نکردن؛ بنابراین شما شرکت‎کنندگان این دوره به عنوان طلایه‎دار امنیت سایبری در شرکت باید با برنامه و آگاهانه در پی پیشگیری از تهدیدات باشید.

وی با بیان اینکه در حوزه سایبری نباید مقابله محور باشیم، تاکید کرد: در حوزه سایبری تا زمانی که شناخت روی تهدیدات امنیتی نداشته باشیم و مطابق با علم روز حرکت نکنیم، مقابله محور خواهیم بود.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از کارکنان اداره کل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به عنوان سربازان گمنام جنگ نرم یاد کرد و گفت: این افراد به صورت شبانه روزی تهدیدات را رصد و سیستم‎ها را پایش و با بد افزار‌ها مقابله می‎کنند و کمتر کسی از اقداماتشان با خبر می‎شود. به پشتوانه این ظرفیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از نظر امنیت سایبری در رتبه قابل قبولی قرار گرفته که امیدواریم با آموزش‎های داخلی و خارجی سطح این دانش ارتقا یابد، تا دیگر شاهد هیچ تاثیرپذیری و خسارت در حوزه تهدیدات سایبری نباشیم.

نظر شما