شناسهٔ خبر: 46651 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقاء کیفیت زندگی صورت می‌گيرد

برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری در کارخانه ریسباف

بازديد سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سفر به شهر  اصفهان  از اقدامات اجرایی مرمت و بهره‌برداری مجدد کارخانه تایخی ریسباف اصفهان بازدید نمود .

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران مهندس عشایری در این سفر همچنین از روند آماده‌سازی کارخانه ریسباف برای برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری که قرار است هفته در آینده در این محل برگزار گردد، بازدید کرد.

وی  در خصوص  این کنفرانس با بیان اینکه در  شش بار گذشته از برگزاری این کنفرانس نتایج بسیار مثبت و ارزشمندی  گرفته شده است  گفت:  " توسعه پایدار شهری " بدین معناست که رویدادها و اتفاقاتی  که در شهر ها  رخ می‌دهند در نهایت منجر به بهبود کیفیت زندگی ساکنین آن  شهر خواهند شد .

اين مقام مسئول با ابراز امیداواری که  برگزاری هفتمین  کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری در محل کارخانه تاریخی ریسباف شهر اصفهان  نتایج اثر بخشی برای مردم  شهر به همراه داشته باشد اظهارداشت: اعتقاد براین است اقدامات کالبدی، اقتصادی و اجتماعی و غیره اگر قرار است در شهر بيفتد ،چنانچه متاثر در ذهن و باطن اجتماع و ساکن آن شهر نباشد،ماندگار نیست.

 عشایری با اشاره  به اینکه کارخانه ریسباف تداعی کنند جریان صنعتی قوی در کشور بوده است گفت: وقتی به تاریخ رجوع می‌کنیم در می‌بابیم که در گذشته در حوزه تولید، عرضه و صادرات پارچه و صنعت ریسندگی در کشور این کارخانه نقش بسزا داشته است  و ماندگاری و پایداری آن در طول تاریخ ناشی از بینش تاریخی مردمان ایران زمین بوده است .

وی برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری بدلیل اینکه رویکرد باز آفرینی خواهد داشت بسیار مهم است و با تاکید بر ا ینکه  کارخانه تاریخی ریسباف  در آینده نزدیک در خدمت مردم شهر اصفهان و کشور ایران خواهد بود در پایان سخنانش گفت : کارخانه ریسباف پس از مرمت و بهرهبرداری مجدد انحصار سازمان و یک تشکیلات خاص نخواهد بود  و در خدمت مردم شهر اصفهان و کشور فعالیت خواهد کرد.

نظر شما