شناسهٔ خبر: 46660 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرهنگ عباس‌نژاد:

جزئیات عملکرد یگان حفاظت در آبان ماه ۹۶/ رهاسازی ۲۲۰ هکتار اراضی دولتی به ارزش ۱۵۰ میلیاردتومان

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این مطلب که در آبان‌ماه سال جاری (۹۶) ۲۲۰ هکتار اراضی دولتی به ارزش ۱۵۰ میلیاردتومان رهاسازی شدند، گفت: در امر رسیدگی به پرونده‌های املاک‌و‌حقوقی، تعداد ۱۶۹ فقره اوراق قضایی در قالب واقعی و حقیقی بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی ابلاغ شد که بیشترین ابلاغ اوراق قضایی مربوط به استان تهران با ۵۷ فقره بود.

سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار رفع تصرف‌ و عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن  را در سراسر کشور  مورخ آبان‌ماه ۹۶ ارایه کرد.

در این رابطه سرهنگ عباس‌نژاد اظهارداشت: در آبان‌ماه ۷۸۲ نیرو، ۲۱۲ دستگاه خودرو و ۱۳۰ دستگاه موتورسیکلت در سطح کشور درحال گشت‌زنی به منظور حفاظت از اراضی ملی و دولتی بودند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌و‌مسکن ادامه داد: همچنین در آبان‌ماه سال جاری، ۳۹۳ فقره گزارش از طریق مسئولان سازمانی، اطلاعات مردمی، ارجاع قضایی و گزارش ماموران دریافت شد که در مورد همه آنها رسیدگی لازم صورت گرفت.

وی بالاترین آمار دریافت و رسیدگی به گزارش‌های ورودی یگان استان را مربوط به استان تهران دانست و افزود: یگان حفاظت استان تهران با ۷۲ فقره گزارش، بالاترین آمار دریافت و رسیدگی به گزارش‌های ورودی یگان استان را به خود اختصاص داده است.

این مقام‌مسئول گفت: در امر رسیدگی به پرونده‌های املاک و حقوقی، تعداد ۱۶۹ فقره اوراق قضایی در قالب واقعی و حقیقی بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی ابلاغ شد که بیشترین ابلاغ اوراق قضایی مربوط به استان تهران با ۵۷ فقره بود.

همچنین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌و‌مسکن افزود: در آبان‌ماه تعداد ۱۰۴ فقره پرونده تشکیل و ۱۱ نفر دستگیر شدند که بنا به ضرورت به مراجع ذی‌صلاح با رعایت تقسیم‌بندی ارجاعات انتظامی و قضایی منتقل و معرفی شدند.

عباس‌نژاد در خصوص احکام قطعی رفع تصرفات (خلع‌ید، قلع‌و‌قمع و تخلیه) در آبان‌ماه نیز گفت: تعداد ۸۷ فقره احکام قطعی رفع تصرف شامل خلع‌ید، قلع‌و‌قمع و تخلیه به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در مجموع مساحت اراضی رهاسازی شده در اثر اجرای ۸۷ فقره احکام در ماه پیش (آبان‌ماه) به میزان بیش از ۲۲۰ هکتار با برآورد ارزش ریالی بیش از ۱۵۰میلیون تومان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت در ادامه گفت: در اجرای احکام قطعی علاوه بر به کارگیری ۱۳۶۷ نفر نیرو از کارکنان یگان حفاظت استان‌ها با هماهنگی‌های قبلی فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها، تعداد ۵۹۴ نفر از کارکنان پلیس در قالب نیروی‌کمکی برای اجرای احکام با فرماندهان شرکت و همکاری میدانی داشته‌اند.

عباس‌نژاد همچنین افزود: در اجرای احکام معوقه قضایی توسط فرماندهی یگان حفاظت استان‌ها در آبان‌ماه سال جاری ۸۷ فقره حکم به اجرا درآمد.

وی بهترین عملکرد را در اجرای احکام معوقه قضایی نیز گفت: بهترین عملکرد را در اجرای احکام معوقه قضایی استان‌های کرمانشاه، اصفهان، لارستان و خراسان‌رضوی به خود اختصاص دادند.

عباس‌نژاد در بیان ارزش ریالی و همچنین مساحت استان‌هایی که بهترین عملکرد را در اجرای احکام معوقه قضایی داشته‌اند،اظهار داشت: استان‌های کرمانشاه با۲۱ فقره حکم قطعی در مساحت بیش از نیم هکتار و ارزش ۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان که همه آنها مربوط به تخلیه منازل سازمان بوده، اصفهان با ۹ فقره حکم قطعی در مساحت بیش از ۷.۲ هکتار و ارزش ۵ میلیارد و ۷۹۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، لارستان با ۵ فقره حکم قطعی در مساحت بیش از ۲۱ هکتار و ارزش ۲۱ بیلیون و ۶۹۰ میلیاردتومان و خراسان‌رضوی با ۵ فقره حکم قطعی به مساحت بیش از ۳۵ هکتار و ارزش ۵ بیلیون و ۴۶۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بهترین عملکرد را در اجرای احکام معوقه قطعی به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان  افزود: استان بوشهر، جنوب‌کرمان، خراسان‌شمالی، خوزستان، قزوین، قم، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، مازندران، هرمزگان و همدان در ماه آبان هیچگونه حکم قطعی اجرا نکرده‌اند که در همین راستا نیز باید یگان‌ها و ادارات املاک و حقوقی تلاش بیشتری در تحویل و پیگیری اجرای احکام معوقه سازمان باشد.

نظر شما