شناسهٔ خبر: 46676 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی اعلام كرد:

تامین خدمات روبنایی و زیربنایی اولویت اول وزارت راه وشهرسازی در سایت‌های مسكن مهر/ ورود جدی دولت در تامین زیرساخت‌های مسكن مهر در یک سال گذشته

حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید با بیان اینكه سال گذشته برای اولین بار شاهد ورود جدی دولت در تامین زیرساخت‌های این مناطق بودیم گفت: طی سال گذشته هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه به وزارت نیرو و راه وشهرسازی برای تامین زیرساخت‌ها كمك شد كه با وجود كافی نبودن ولی توانست بخشی از پروژه‌های ما را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح ٣٠٠٦واحد مسكن مهر فاز ٨ و ٥ شهر جدید پردیس بیان كرد: براساس سیاست‌های وزارتخانه در این دوره ساخت صرفا واحدهای مسكونی برای ما ملاك نبوده و شركت عمران همواره تلاش دارد تا واحدها را به همراه خدمات روبنایی و زیربنایی آماده و به متقاضیان تحویل دهد.

طاهرخانی ادامه داد: درحال حاضر محوطه‌سازی، تامین زیرساخت و خدمات روبنایی مسائل اصلی سایت‌های مسكن مهر ما در شهرهای جدید هستند كه متاسفانه در آغاز این پروژه منابعی برای تامین آن‌ها درنظر گرفته نشده بود ولی می‌بینیم كه در ادامه كار به صورت تدریجی این عوامل در قالب مشكلات عمده آشكار شدند.

وی دراین باره افزود: متقاضیانی كه با وعده‌های تحویل ١٨ یا حداكثر ٢٤ ماهه وارد این پروژه شده بودند قطعا هم اكنون انتظاراتی دارند كه درحال حاضر همگی به سمت ناحیه دولت رسمی روانه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاكید براینكه دولت تدبیر و امید به محض آغاز كار تمامی تمركز خود را بر تكمیل و تحویل واحدهای این پروژه به كار گرفت گفت:  وزارت راه و شهرسازی در این دوره علاوه بر پذیرفتن  وظیفه تكمیل واحدها متعهد شد تا محیطی مطلوب‌تر و با كیفیت بیشتر برای زندگی ساكنین این منطقه فراهم كند، تصمیمی كه به دنبال آن از تمامی منابع داخلی شركت عمران شهرهای جدید استفاده كرده و پروژهای متعددی از جمله ساخت  دو واحد آموزشی به ارزش ١٠ میلیارد تومان در پردیس را به انجام رساند.

به گفته این مقام مسئول درحال حاضر عملیات ساخت ٣٠ مدرسه در شهر جدید پردیس آغاز شده و تعداد ٣٠ مدرسه دیگر نیز برای آن نیاز است كه حدودا به ١٥٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد كه قطعا سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس استان تهران یك دهم آن را نیز نمی‌تواند تامین كند.

طاهرخانی در ادامه با تاكید براینكه این پروژه آغاز شده در خصوص شهرهای جدید حیطه كاری بسیار گسترده‌ای داشته و نیازمند منابع مالی فراوانی است گفت: ما در شركت عمران شهرهای جدید مرتبا به تمامی مدیران عامل تاكید می‌كنیم كه هدف ما در پروژه‌های مسكن مهر تنها احداث واحد مسكونی نیست و این خانه‌ها باید در مناطقی كه دارای حوزه‌های فعالیتی فرهنگی، اجتماعی، تفریحی، آموزشی و امنیتی هستند احساس شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه ما همواره در دولت اعلام كردیم كه شهرهای جدید تعهد تكمیل خدمات روبنایی را می‌پذیرد گفت: سال گذشته تعداد ۲۰ مدرسه در پرند را افتتاح كرده و به دنبال ادامه همین روند در پردیس نیز هستیم. تلاش داریم تا ضمن تسریع فرآیند احداث واحدهای آموزشی آن‌ها را هرچه سریع‌تر به آموزش و پرورش تحویل داده و محیطی مناسب را برای آموزش ساكنین سایت‌های مسكن مهر فراهم كنیم.

مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید با تاكید براینكه بدون شك فقدان خدمات روبنایی و زیربنایی مرتبا ارزش‌های سكونتی این مناطق را كاهش می‌دهد گفت: ما همواره تلاش داریم تا امكانات كافی برای ساكنین این مناطق را كه بیشتر از اقشار متوسط و رو به پایين جامعه هستند را فراهم كنیم تا آن‌ها نیز بتوانند از خدماتی با كیفیت برای خود و فرزندانشان مانند سایر اقشار جامعه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: قطعا برخورداری از خدمات می‌تواند میزان اسكان در شهرهای جدید را تا صد در صد افزایش دهد. در حالی كه جمعیت برخی از شهرهای ما به دلیل عدم برخورداری كافی از این خدمات هنوز به یك سوم نیز نرسیده است.

طاهرخانی در ادامه با بیان اینكه سال گذشته برای اولین بار شاهد ورود جدی دولت در تامین زیرساخت‌های این مناطق بودیم گفت: طی سال گذشته هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه به وزارت نیرو و راه وشهرسازی برای تامین زیرساخت‌ها كمك شد كه با وجود كافی نبودن ولی توانست بخشی از پروژه‌های ما را پیش ببرد.

این مقام مسئول خطاب به متقاضیان مسكن مهر نیز بیان كرد: من از متقاضیان خواهش دارم تا روند تكمیل پروژه‌ها را مشاهده كرده و همكاری لازم با دستگاه‌ها را داشته باشند و چرا كه نیروهای ما در پردیس به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل نیز مشغول به كار و فعالیت هستند.

نظر شما