شناسهٔ خبر: 46677 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آسیابانپور اعلام کرد:

۹ میلیون ترابری مسافران دریایی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس به ثبت رسید

بندر قشم سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری بیش از ۹ میلیون نفر سفر دریایی و تخلیه و بارگیری بالغ بر ۴ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس طی هشت‌ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی آسیابانپور طی نشستی به تشریح تازه‌ترین گزارش آماری از عملکرد مجموعه بنادر و دریانوردی قشم در زمینه جابجایی کالا و مسافر طی هشت‌ماهه سال ۹۶ پرداخت.

وی در ابتدای اظهاراتش به اقدامات چشمگیر صورت گرفته در خصوص ترابری مسافران دریایی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس اشاره کرد و ضمن تاکید بر جایگاه نخست بنادر قشم و زمینه ترابری مسافران دریایی در سطح بنادر کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ترابری ۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۵۵ نفر سفر در این جزیره به ثبت رسیده است.

همچنین سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم به عملکرد این بنادر در زمینه جابجایی بار و کالاهای تجاری اشاره و تصریح کرد: از آغاز امسال تا ابتدای آذرماه، ۴ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۵۱ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شد.

وی با بیان اینکه حجم عمده این کالاها شامل ۴ میلیون و ۷۲ هزار و ۱۳۶ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی بوده است، افزود:  ۸۰ هزار و ۸۱۵ تن فرآورده‌های نفتی نیز از ابتدای امسال تاکنون در بنادر قشم تخلیه و بارگیری شده است.

صادرات و واردات ۱۹۲ هزار تن انواع کالا

در ادامه آسیابانپور به میزان صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: از آغاز سال جاری  تا ابتدای آذرماه، تخلیه و بارگیری ۱۹۲ هزار و ۲۵۲ تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره به انجام رسید.

وی در ادامه افزود: طی این مدت هشت‌ماهه، ۱۱۲ هزار و ۸۵۰ تن کالای صادراتی  بارگیری شد و همچنین ۸۶ هزار و ۴۰۲ تن محموله‌های وارداتی نیز در همین دوره زمانی، تخلیه شد.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم، عمده محموله‌های تجاری غیرنفتی را شامل کالاهایی همچون مواد معدنی، قیر، لوازم الکترونیکی، لوازم‌یدکی خودرو و مواردی از این قبیل عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول، سه میلیون و ۸۳۶ هزار و ۱۳۱ تن کالای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم کابوتاژ شد.

بیش از ۴۶۰۰ TEU کانتینر جابجا شد

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری چهار هزار و ۶۵۳ TEU کانتینر طی هشت‌ماهه امسال در بنادر بهمن و کاوه خبر داد.

نظر شما