شناسهٔ خبر: 46681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

جاده پردیسان- کهک در استان قم چهارخطه می‌شود

صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان قم طرح تعریض محور پردیسان- کهک توسط وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار داشت: دوخطه بودن مسیر رفت و برگشت محور پردیسان تا روستای ورجان، عرض کم جاده، نداشتن شانه و عبور و مرور بیش از حد وسایل نقلیه سبک و سنگین به ویژه در روزهای تعطیل و پایانی هفته در این جاده ۱۵ کیلومتری موجب افزایش آمار تصادفات جرحی و فوتی شده است.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: در راستای افزایش ایمنی، کاهش تصادفات و تسهیل در عبور و مرور، اجرای عملیات بهسازی این محور در دستور کار قرار گرفته که تعریض و افزایش پهنای جاده و چهارخطه کردن این محور بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.

صبوری در خصوص میزان اعتبار نیز گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تعریض و چهارخطه کردن محور پردیسان- کهک، توسط مشاور طرح بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برآورده شده است.

وی ضمن اشاره به وظایف سازمانی افزود: طبق قانون، ساخت و توسعه راه‌ها و جاده‌ها بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است ولی نگه‌داری، لکه‌گیری، خط‌کشی، حریم و پوشش نقاط حادثه‌خیز بر عهده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است که بر این اساس این پروژه جزء وظایف ذاتی این اداره کل تعریف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان ضمن اظهار امیدواری تصویب طرح تعریض محور پردیسان- کهک در لایحه بودجه ۱۳۹۷ گفت: انشاالله با تصویب و قرارگیری پروژه در بودجه سال ۱۳۹۷ و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، پروژه تعریض و چهارخطه شدن محور پردیسان- کهک که نقش بسزایی در تسهیل در عبور و مرور هم استانی‌ها و مسافرین دارد، عملیاتی شود.

نظر شما