شناسهٔ خبر: 46683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

رفع تصرف ۸۶۵۲ مترمربع از اراضی دولتی استان همدان

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: افزون بر ۸ هزار و ۶۵۲ مترمربع از اراضی دولتی واقع در روستای حیدره همدان با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی و عوامل حفاظت از اراضی و حریم راه این اداره در آبان‌ماه امسال رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، سرهنگ حمید چراغی اظهار داشت: این تصرف غیرمجاز به صورت دیوارکشی و درختکاری و احداث اعیانی (استخر) انجام شده بود که توسط گزارشات مردمی مبنی بر درختکاری منابع متعلق به بیت‌المال رفع تصرف شد و ارزش تقریبی زمین رفع تصرف شده حدود ۵ میلیارد و ۲۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

وی در رابطه با جزئیات این زمین‌های رفع تصرف شده نیز گفت: زمین‌های رفع تصرف شده به متراژ ۳۸۵ مترمربع به ارزش ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، ۲۰۰۰ مترمربع به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۶۲۶۷ مترمربع به ارزش تقریبی ۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال واقع در روستای حیدره همدان است.

همچنین چراغی یادآور شد: این یگان به صورت ۲۴ ساعته در دو شیفت گشت‌زنی داشته و از اراضی ملی محافظت و با افراد فرصت‌طلب و زیاده‌خواه برخورد قانونی خواهد کرد.

وی در پایان از همشهریان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تجاوز به حریم راه‌ها و اراضی دولتی و ساخت‌وساز غیرقانونی مراتب را به شماره تلفن ۳۸۲۶۱۱۴۰ اطلاع دهند.

نظر شما