شناسهٔ خبر: 46709 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در سومین سالگرد تاسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

اظهارنظر مدیران راهداری استان‌ها در خصوص فعالیت پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی/ گشودن دریچه‌ای در مسیر تحقق حقوق شهروندان

طرح مدیران راهداری استان‌های سراسر کشور، در آستانه ورود پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به چهارمین سال فعالیت خود، نظرات و دیدگاه های خود را درباره این رسانه اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهارنظر برخی از مدیران راهداری استان‌های سراسر کشور درباره غملکرد پایگاه خبری به شرح زیر است:

جعفر شهامت: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ دریچه‌ای در مسیر تحقق حقوق شهروندی

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص عملکرد سه ساله این پایگاه اظهارداشت : خانواده بزرگ راه و شهرسازی تاثیر گسترده‌ای بر کیفیت زندگی شهروندان و خلق ارزش افزوده در اقتصاد ملی در بخش‌های مسکن، حمل و نقل و گردشگری دارد.

وی همچنین گفت: اهمیت این بخش‌ها و ضرورت ارتقای آگاهی شهروندان نیاز به اطلاع رسانی گسترده و منسجم و اثربخش را در عصر رسانه‌های دیجیتال دو چندان نموده است.

شهامت تصریح کرد: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از ضرورت‌های روابط عمومی به خوبی نقش خود را در این زمینه ایفا کرده و دریچه‌ای بر روی ارتباط موثر، آگاه سازی و حرکت در مسیر تحقق حقوق شهروندی و شناخت نیاز‌های آتی گشوده است.

علی رحمتی: کیفیت مطلوب اخبار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مهمترین ویژگی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی را تعامل با کلیه ادارات و زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و اهمیت ویژه به اخبار استان‌ها و شهرستان‌ها دانست.

وی افزود: کیفیت ارائه اخبار و اطلاعات در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سطح بسیار مطلوبی برخوردار بوده و مطمئنا انتقادی نیز متصور نمی‌باشد و ما از نحوه خبر‌ها رضایت کامل داریم.

ابوالفضل جمالی: ارتباط با روابط عمومی‌ها تقویت شود

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: اخبار به خوبی منعکس شده و در مصاحبه‌هایی که داشتیم مطالب بدون کم و کاست منتشر شده، همچنین اخبار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی را از طریق روابط عمومی پیگیری می‌کنیم که در برخی موارد راهگشا نیز هستند.

وی افزود: ارتباط پایگاه خبری با روابط عمومی بیشتر باشد، زیرا ما تمام فعالیت‌ها را در اختیار روابط عمومی قرار می‌دهیم.

محمدرضا نازک‌کار: ارتباط پایگاه خبری با استان‌ها تقویت شود

محمدرضا نازک‌کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: پوشش خبری خوب است و اگر کوتاهی باشد از جانب ماست که اخبار را به خوبی منتقل نمی‌کنیم و تا به امروز هر خبری منتقل شد، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی متناسب با آن اطلاع رسانی کرده است که از پایگاه خبری تشکر می‌کنم.

وی درباره کیفیت خبر‌ها بیان کرد: پیشنهاد خاصی ندارم و روند فعلی خوب است و اخبار استان‌ها مطلوب است، تنها نکته این است که باید ارتباط پایگاه خبری با استان‌ها دو سویه باشد و پایگاه نیز ارتباط خود را با روابط عمومی استان‌ها تقویت کند، زیرا ممکن است در این بین سوژه‌های خبری نیز به وجود آیند و اخبار بهتر و کاملتری تولید شوند.

علی اکبری: ارتباط خود را با استان‌ها تقویت کنید

علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی درباره عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: خبر‌های استانی کم است و کافی نیست که نیاز است ارتباط بیشتری با استان داشته باشید.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم پایگاه خبری به صورت هفتگی به خبر‌های هر استان اختصاص دهد.

مهدی میقانی: پایگاه خبری بازوی روابط عمومی‌ها است

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان گلستان با اشاره به سالگرد تاسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مورد نقش و جایگاه فضای مجازی گفت: با توجه به حوزه فعالیت‌های زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و خدمات گسترده و ملموسی که به مردم داده می‌شود، نقش فضای مجازی در انعکاس اخبار این حوزه قابل توجه می‌باشد.

وی بیان کرد: با توجه به وقوع شرایط بحرانی در طول سال از جمله زلزله، سیل و تلفات جاده ای، ریلی و هوایی نیاز به معرفی و مرجعیت خبری در بحران‌ها توسط روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی می‌باشد و با توجه به آنکه در شرایط بحرانی مردم تشنه شنیدن اخبار تازه و تکمیلی هستند، ظرفیت‌های فضای مجازی نقش بازوی توانمند روابط عمومی را ایفا می‌کنند.

میقانی در ادامه افزود: در کلیت فضای مجازی برای روابط عمومی‌ها می‌تواند مانند یک تیغ دو دم عمل کند به این معنی که هم می‌تواند فرصت ساز باشد و هم می‌تواند تهدیدساز باشند ولیکن فرصت‌های آن برای مدیران و روابط عمومی‌های پویا قابل توجه خواهد بود و به نظر اینجانب روابط عمومی‌ها باید تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کنند و با شناسایی ظرفیت‌های فضای مجازی حداکثر بهره را برای انعکاس خدمات دولت و تاثیرگذاری بر افکارعمومی ببرند.

وی در رابطه با نقش فضای مجازی در عملکرد روابط عمومی و فعالیت سازمان‌ها بیان داشت: تا به حال تحقیقی که درباره محتوای رسانه‌های اجتماعی و فضایی مجازی که به صورت مستند بررسی کند که چه حجمی از فضا به چه نوع محتوایی اختصاص داده شده وجود نداشته است، البته علاقه مندی برای پژوهش در این حوزه بالاست، اما علت آنکه هنوز تا به حال چنین پژوهشی انجام نگرفته شاید نحوه نمونه گیری آن باشد که کار را با مشکل مواجه کرده و تحقیق را از پایه و اعتبار می‌اندازد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در ادامه بیان کرد: خبرنگاران و روابط عمومی‌ها باید تعامل بیشتری با هم داشته باشند و این فضای مناسب برای تعامل و گفت و گوی مناسب بین روابط عمومی‌ها و رسانه هاست و به عنوان یک مدیر دولتی هیچ احساس خطری از سوی فضای مجازی احساس نمی‌کنم و ضمن اینکه فضای مجازی شرایطی را ایجاد می‌کند که روابط عمومی‌ها و دستگاه‌های اجرایی را زیر ذره بین قرار می‌دهد.

میقانی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام حرکات و رفتار‌های ما ثبت و ضبط می‌شود و ما باید در قبال آن پاسخگو باشیم؛ بنابراین روابط عمومی‌ها باید این نکته را در دستور کار خود قرار دهند و متوجه باشند که وظیفه روابط عمومی‌ها این نیست که اخبار منفی را پنهان کنند بلکه روابط عمومی نباید اجازه بروز اتفاقات و اخبار منفی را در سازمان بدهد.

افشین پیرنون: تمام حوزه‌ها به خوبی پوشش داده می‌شوند

افشین پیرنون راهداری قزوین درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در چند سالی که با پایگاه خبری وزارت راه همکاری می‌کنیم که اخبار را به موقع تحت پوشش قرار می‌دهند و با توجه به اینکه حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی مجموعه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای، مسکن و ساختمان، بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری و راه آهن را پوشش می‌دهد و بسیار گسترده و وسیع است، همه را به خوبی پوشش می‌دهند و ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: انتقادی در این خصوص نیست و انتظار نداریم جزئیات اخبار ما را پوشش دهند و در مواردی که همکاران خبری را ارسال کردند پایگاه خبری به خوبی پوشش داده و در سایر موارد نیز نیازی به اعلام خبر‌های روزمره از پایگاه خبری نیست.

ایرج دست‌نشان: ظرفیت بیشتری به خبر‌های استانی داده شود

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان زنجان درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: اطلاع رسانی و خبررسانی در پایگاه خبری مطلوب است و خبر‌ها را به اطلاع افراد فعال در حوزه وزارت راه و شهرسازی می‌رساند و اخباری که منتشر می‌شود، بسیار خوب است.

وی افزود: اخبار استان زنجان نیز به نیز به صورت مستمر منتشر می‌شود و انتقاد خاصی نیست و تنها از تعداد پایین اخبار استان‌ها گله مندیم که اگر تعداد آن‌ها افزایش پیدا کند، مسئولان در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز دسترسی بهتری به آن‌ها پیدا می‌کنند.

دست نشان ادامه داد: در گذشته تعداد بیشتری خبر از استان زنجان منتشر می‌شد که به نظر من اخبار خوب باید منتشر شود تا مردم از فعالیت‌های انجام شده مطلع باشند.

داریوش امانی: به موضوعات تخصصی‌تر در حوزه راه و شهرسازی پرداخته شود

داریوش امانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: اطلاع رسانی در این پایگاه خبری بسیار خوب است، اما پیشنهاد می‌کنم به برخی موضوعات تخصصی‌تر وارد شوید و مشکلات حوزه راه و شهرسازی را نیز انعکاس دهید.

وی افزود: نکات مثبت و منفی رویداد‌ها را مدنظر قرار دهید و تنها به نکات مثبت نپردازید.

علی خوان‌پایه: اخبار حوزه راهداری افزایش پیدا کند

علی خوان‌پایه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از نظر اطلاع رسانی خبر خیلی خوب است، اما بیشتر خبر‌ها در حوزه را و شهرسازی است که پیشنهاد می‌کنم اخبار سازمان راهداری افزایش پیدا کند، همچنین اگر تارنمای آن پویاتر، شکیل‌تر باشد و تنوع پیدا کند، جالب‌تر است.

وی افزود: از روند انتشار خبر‌ها در مجموع رضایت داریم، اما تعداد خبر‌های بخش راهداری نسبت به راه و شهرسازی کمتر است.

علی خانقایی: اقدامات مجموعه راه و شهرسازی سریعتر منعکس شود

علی خانقایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پایگاه خبری خیلی خوب است و توانسته اطلاعات به موقع است و خبر‌های تنظیم شده از نظر زمانی و محتوایی خوب است.
وی افزود: هر چه خبر‌ها پرمحتواتر باشد و سریعتر اقدامات انجام شده در مجموعه وزارت راه و شهرسازی را منعکس کند، اثربخش‌تر خواهد بود.

ابراهیم نصری: روند اطلاع‌رسانی مطلوب است

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: انتقادی ندارم و روند اجرای کار و اطلاع رسانی پایگاه خبری مطلوب است.
وی افزود: استان خراسان رضوی تحت تاثیر مناسبت‌های مختلفی است که به نسبت به آن‌ها باید اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

منوچهر سلمان‌زاده: موضوعات مناسبتی زودتر اطلاع رسانی شود

منوچهر سلمان زاده مدیر کل راهداری استان آذربایجان شرقی درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: پایگاه خبری به مناسبت‌های مختلف وارد موضوع شده و با توجه به اینکه سازمان‌های مختلف زیر نظر این وزارتخانه است و حجم کار بسیار زیادی دارد، به تمام بخش‌ها پرداخته و چندین مرتبه با مسئولان میانی مصاحبه کرده و به صورت کارشناسی وارد موضوع شده و موضوعات را منعکس کرده است.

وی بیان کرد: با وجود معاونت‌های مختلف در حوزه وزارت راه که حجم کار بالا است، اما در چندین مورد در موضوعات مختلف مطرح و منعکس شده است.
سلمان زاده افزود: اگر موضوعاتی که مطرح می‌شود، مناسبتی است زودتر اطلاع رسانی شود تا بتوان اطلاعات و آمار دقیق تری را ارائه کرد.

علی‌اصغر بدیعی‌مقدم: ارتباط با روابط عمومی‌ها تقویت شود

علی اصغر بدیعی مقدم مدیر راهداری استان خراسان شمالی گفت: پایگاه خبری عملکرد خوبی داشته و هرچه بتوانیم برای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بهره ببریم، ظرفیت افزایی اجرای اقدامات عملیاتی در کل کشور را نشان می‌دهد و نیز اطلاع رسانی بین مجموعه را ایجاد می‌کند ضمن اینکه در استفاده از اخبار و اطلاعات نقش موثری داشته است.

وی پیشنهاد کرد: اگر جلسه‌ای با مجموع ۳۴ استان و روابط عمومی و اداره کل آن‌ها درباره ارتباط با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی برگزار شود و با روابط عمومی‌ها ارتباط داشته باشد، می‌تواند شبکه مستحکمی را ایجاد کند.

محمد رودباری: ارتباط با حوزه راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان‌ها افزایش پیدا کند

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در طول مدتی که با پایگاه خبری ارتباط داشتیم فعالیت ها و تلاش اعضای آن قابل تقدیر بوده که در گزارش و انعکاس فعالیت های راه و شهرسازی موثر بوده است.

وی بیان کرد: اگر بتوانید با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارتباط بیشتری داشته باشد و خبرهای بیشتری از حوزه راهداری کار شود تا فعالیت های آنها نیز منعکس شود.

غلامعباس بهرامی‌نیا: سرعت انتشار اخبار مطلوب است

غلام‌عباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: از پایگاه خبری تشکر می‌کنم که خبر‌ها را به موقع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتشار می‌دهد و سعی می‌کند منابع خبر‌ها موثق باشد و اخبار از مسئولان مرتبط هر حوزه دریافت شود.

وی بیان کرد: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تمام مناسبت‌های مختلف در حوزه حمل و نقل و راهداری را در نظر دارد و خبر‌های مرتبط با آن را تولید می‌کند که این مساله نقطه قوتی برای ما و همکارانمان است.

بهرامی‌نیا افزود: سرعت و دقت در تولید خبر بالاست و اخبار به موقع انعکاس پیدا می‌کنند، پایگاه خبری در بسیاری از موارد پیگیر خبر بوده است.

مهرداد جهانی: پایگاه خبری وزارت راه انعکاس دهنده عملیات‌ها در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در خصوص پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: خبر‌ها بسیارعالی است و همین جا از اعضای فعال پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و همچنین روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکر می‌کنم.

صفرزاده: مطالب علمی مرتبط با حوزه راه و شهرسازی به خبر‌های پایگاه افزوده شود

صفرزاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان تهران درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: خبر‌ها و نحوه اطلاع رسانی خوب است که به نظرم اگر مطالب علمی به محتوای پایگاه افزوده شود، بهتر است.

وی بیان کرد: تنها به حوادث، اتفاقات و همایش‌ها نپردازید و مسائل علمی روز و فعالیت‌های جدید صورت گرفته را نیز انتشار دهید.

دلخواه: ارتباط پایگاه با روابط عمومی‌ها تقویت شود

دلخواه مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام درباره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در چند نوبتی که با پایگاه مصاحبه داشتیم، مشکلات منعکس و خبر‌ها دقیقا منتشر شده و از عملکرد آن رضایت داریم.

وی بیان کرد: اگر همین روند را ادامه دهد خوب است، اما بهتر است ارتباطات پایگاه با روابط عمومی استان ایلام تقویت شود.

نظر شما