شناسهٔ خبر: 46710 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در آستانه آغاز چهارمین سال فعالیت پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی مطرح شد؛

دیدگاه‌های مدیران ارشد حوزه مسکن و شهرسازی درباره عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی/ تاکید بر نقش پایگاه خبری در تنویر افکار عمومی، پوشش صحیح و انتقال درست اخبار

طرح همزمان با آغاز به کار چهارمین سال فعالیت پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونین و مشاورین وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن و شهرسازی نظرات و دیدگاه های خود را درباره عملکرد این رسانه و محتوای آن مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهارنظر برخی از معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن و شهرسازی، درباره عملکرد پایگاه خبری و اخبار منتشر شده توسط این رسانه در آستانه چهارمین سال فعالیت پایگاه به شرح زیر است:

حامد مظاهریان: تاکید بر نقش پایگاه خبری در تنویر افکار عمومی، پوشش صحیح و انتقال درست اخبار

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در آستانه چهارمین سال فعالیت پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت نیروهای خدوم پایگاه خبری، گفت: آنچه در عصر ارتباطات ضرورت می‌یابد، آگاهی ‌بخشی به افراد جامعه است تا از میان انبوه اطلاعات و خبرها، آنچه را که واقعیت دارد تشخیص دهند و بتوانند اطلاعات را تحلیل و تبیین كنند و به واقعیت برسند و بدین‌ترتیب، آگاهی و بصیرت در آنها نهادینه شود.

مظاهریان ادامه داد: باید آگاهی به افراد جامعه جزو وظایف مهم رسانه ها ازجمله پایگاه‌های خبری سازمان‌ها قرار گیرد تا با این رویکرد وارد عصر اطلاعات و ارتباطات شوند. هرچند ممکن است که این آگاهی‌بخشی در دوره‌های گذشته چندان مورد توجه نبود اما در حال حاضر از اهمیت زیادی برخوردار است.  

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به ضرورت اطلاع رسانی صحیح، منسجم و قدرتمند در سال ۱۳۹۳ در بدنه وزارتخانه تشکیل شد. اکنون در آستانه چهارمین سال تاسیس پایگاه خبری با ارزیابی عملکرد آن - با تمام فراز و نشیب‌ها و چالش‌هایی که وزارت راه و شهرسازی در طی این سال ها با آن روبه‌رو بوده است – می‌توانم بگویم پایگاه خبری با تلاش و همت توانسته است تا حد قابل قبولی در بخش‌های مختلف اطلاع رسانی گردآوری، پردازش و انتشار اخبار مطلوب عمل کند و همواره در کنار تولید و انتشار اخبار وزارت راه و شهرسازی، صداقت و صحت اخبار و اطلاعات را مورد توجه ویژه قرار داده است.

وی در پایان گفت: در واقع طی این سال‌ها پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نقش مهمی در تنویر افکار عمومی، پوشش صحیح و انتقال درست اخبار و اطلاعات داشته است و تکمیل کننده کار روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در امر اطلاع رسانی بوده و بدون حضور آن مسلما اطلاع‌رسانی به نحو مطلوب انجام نمی‌شد.

محمدسعید ایزدی: پایگاه خبری تبدیل به یکی از مراجع مهم اخبار شده است

محمدسعید ایزدی ضمن تبریک به مناسبت سومین سالگرد تاسیس پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرساز، درباره این رسانه گفت: پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی یکی از پایگاه‌های خبری پویا و به‌روز است که در هر ساعتی از شبانه‌روز اخبار را در تمامی حوزه‌ها رصد می‌کند و بر اساس سیاست‌های خود، پوشش می‌دهد.

ایزدی با تاکید بر این مطلب که پایگاه خبری در حد امکان، جناحی عمل نمی‌کند، تصریح کرد: همواره اخبار منتشر شده از طریق پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی را دنبال می‌کنم زیرا جناحی عمل نمی‌کند و در تلاش است تا به حقیقت خبر دسترسی یابد.

وی افزود: اینکه پایگاه برای تولید اخبار خود به یک منبع بسنده نمی‌کند و سعی می‌کند از طربق منابع مختلف به اصل خبر دست یابد نیز یکی از نکات قابل‌توجه و تامل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون پایگاه تبدیل به یک مرجع خبری مهم شده است و به مطالب منتشر شده از سوی آن نیز استناد می‌شود که این به نظر من یک موفقیت بزرگ است. در عین‌حال معتقدم باید جنبه‌های مثبت فوق را تقویت کرد.

وی در بیان پیشنهادات خود برای بهبود امر خبررسانی، گفت: ارتباط بین روابط‌عمومی وزارتخانه با پایگاه خبری و بالعکس باید تقویت شود. اگر این دو برنامه‌هایشان همراستا شود، می‌تواند به اطلاع‌رسانی سیاست‌های کلی وزارت راه‌و‌شهرسازی کمک قابل‌توجهی کند.

ایزدی تصریح کرد: ظرفیت‌هایی که در روابط‌عمومی وزارتخانه وجود دارد می‌تواند به پایگاه خبری کمک کند و هر کدام ابزارهایی دارند که می‌توانند به یکدیگر کمک قابل‌توجهی کنند.  

وی ایجاد شبکه بین فعالان حوزه‌های مختلف با پایگاه خبری را از دیگر پیشنهادات خود عنوان کرد و گفت: پیشنهادم این است که پایگاه، نت ورکی راه اندازی کند و این نت ورک هم در استان‌ها و هم در شرکت‌ها فعال باشد. همچنین ارتباط قوی‌تر و موثرتر پایگاه خبری با سایر خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از دیگر پیشنهادات من برای بهبود و تقویت آن است.

حمیدرضا عظیمیان: پایگاه خبری به مجموعه معاونتها در پیشبرد اهداف و برنامه ها کمک می کند

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره نظرات خود در رابطه با اخبار منتشر شده توسط پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در آستانه سومین سالگرد تاسیس آن، گفت: پایگاه خبری بخش بسیار تاثیرگذاری در اطلاع‌رسانی به داخل و خارج از مجموعه داشته است. همچنین همه ما طی مدتی که از تاسیس پایگاه خبری می‌گذرد شاهد فعالیت‌های خوب و اطلاع‌رسانی به موقع، کامل و شفاف توسط پایگاه خبری به عموم مردم و شهروندان بوده ایم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: اگر پایگاه خبری همین روند را ادامه دهد و با دیدی که به تمامی خبرگزاری‌ها و مراکز خبری می‌دهد و همچنین با تبادل اطلاعاتی که با سایر خبرگزاری‌ها دارد، موجب می شود تا مجموعه معاونان در قسمت‌های مختلف وزارتخانه در برنامه‌ریزی‌های خود و در تنظیم اهداف بتوانند دقیق‌تر عمل کنند.

عظمیان تاکید کرد: پایگاه خبری پرسنل خوب و دقیقی دارد و ما همیشه حضورشان را در همه برنامه‌ها می‌بینیم و شاهد هستیم که بسیار به موقع و به جا نسبت به انتقال اخبار، اطلاعات و وقایع و حوادث مرتبط نقش داشتند. برای همه همکاران در پایگاه خبری آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که روز به روز شاهد بهتر شدن پایگاه خبری باشیم.

محمد شکرچی‌زاده: تقویت اخبار مرتبط با درخواست‌های جامعه از وزارتخانه

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بیان ارزیابی خود از عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و همچنین پیشنهادات و نظرات خود به منظور کیفیت‌بخشیدن به اخبار منتشر شده به ارایه نکاتی پرداخت و گفت: تاسیس پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی اقدامی مبارک و مناسب بود به جهت آنکه جمعیت فراوانی در حوزه‌های مسکن و شهرسازی و همچنین حمل و نقل مخاطبان آن به شمار می‌روند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: بسیار مهم است مخاطبان بتوانند عملکرد وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های تابعه آن را ارزیابی کرده و از آنها اطلاعات لازم را کسب کنند.

شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی به منبعی قابل‌قبول برای تولید اخبار و محتوا برای سایر خبرگزاری تبدیل شده است، در بیان پیشنهادات خود برای کیفیت‌بخشیدن به مطالب منتشر شده توسط پایگاه خبری، گفت: باید پیشنهادات جامعه و درخواست‌هایی که مخاطبان و جامعه از وزارتخانه دارند نیز به نوعی در اخبار، گزارش‌ها و مصاحبه‌های تهیه شده توسط پایگاه خبری دیده شود و به عبارتی شاهد یک جریان دوسویه در اخبار و مطالب منتشرشده باشیم.

وی تاکید کرد: زمانیکه مطالبات و انتظارات جامعه را بدانیم تصمیمات مناسب‌تری خواهیم گرفت.

شکرچی‌زاده همچنین گفت: زمانیکه مطالبات جامعه را در مورد خدماتی که ارایه می‌دهیم بدانیم به نوعی مردم را ناظر بر تصمیمات خود خواهیم دانست و به این ترتیب به عنوان نمونه مرکز تحقیقات در تصویب آیین نامه‌ها و مقررات، انتظارات جامعه را نیز در چهارچوب قانون، برآورده خواهد کرد.

حبیب‌اله طاهرخانی: نوآوری اصلی‌ترین ویژگی اخبار پایگاه خبری است

حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران در آستانه سومین سالگرد راه‌اندازی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص عملکرد سه ساله این مجموعه خبری بیان کرد: از دید من مهمترین دستاورد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به عنوان اقدامی مهم در دوران دولت یازدهم و دوازدهم، اثر این رسانه بر گردش آزاد اطلاعات در مجموعه خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی کشور است.

وی در ادامه شناخت موثر مدیران و همکاران این سیستم از عصر اطلاعات و فضای جریان‌ها در دوره‌ای که کشور نیازمند بازسازی جدی شکاف دولت و ملت است را نکته مهمی در آن مجموعه دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های پایگاه خبری وزارتخانه، ایفای نقش روابط عمومی در دنیای مجازی است. در واقع مهمترین نکته در این حوزه پذیرش این موضوع است که هستی و تداوم حیات سازمان‌ها به ویژه مراکز مشتری محور، منوط به ایجاد رابطه حداکثری با جامعه پیرامون است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی پایگاه خبری هم اكنون نفش نقطه تماس (touch point) سازمان و مخاطبان را ایفا می‌كند. طاهرخانی گفت: به اعتقاد اینجانب پایگاه خبری وزارتخانه بخش مهمی از وظایف معمول روابط عمومی ها یعنی ۱- مطلع کردن و خبر دادن ۲- ترغیب، تشویق، ترویج  و تبلیغ ۳- انجام تحقیقات  اجتماعی و افکارسنجی و پیوند آن به  منابع سازمان و عمومی  مردم ۴- هماهنگی عوامل مورد نیاز سازمان ۵- برقراری ارتباط با افراد و سازمان‌ها به نحوی که برای آن فرد یا سازمان اهمیت داشته یا در آینده خواهد داشت، را از طریق فضای مجازی پیگیری می‌کند.

 طاهرخانی همچنین با تأکید بر این نکته که پایگاه خبری وزارتخانه علی رغم نوپا بودنش در حوزه  اطلاع رسانی در زمان‌های بحرانی نقشی مهم و عملکردی مطلوب داشته است گفت: به واقع اگر بپذیریم که سازمان‌هایی که خلاقیت و نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و درخور توجه در کارشان محسوب می‌شود هیچگاه به گذشته رضایت نداده و همواره با بهره‌گیری از ساز و کارهای خلاقانه، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش می‌دانند، لازم است به ایده‌های نو در حوزه ارتقاء پایگاه خبری راه و شهرسازی احترام گذاشته شود و با رغبت و حساسیت آن را دنبال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی یکی از واحدهای مهم وزارتخانه است که اگر این واحد، برخوردار از پویایی و خلاقیت باشد می‌تواند تحرک و نشاط را به تمامی سازمان منتقل سازد. معتقدم اصولاً نوآوری در کارها و برنامه‌های پایگاه خبری یکی از مؤلفه‌های اصلی توفیق آن به شمار می رود و کمک می‌کند تا وزارتخانه  در سرزمین و جهانی که هر لحظه در حال تغییر است به سمت ایده‌های نو گام بردارد.

هوشنگ عشایری: ایجاد تحول در عرصه پروژه‌های عمرانی و موضوع بازآفرینی

هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با توجه به فرا رسیدن سومین سالگرد تأسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان نظرات خود در مورد اخبار منتشر شده از طریق این پایگاه و عملکرد آن، گفت: انعکاسِ به‌موقع و صحیح اخبار و رویدادهای وزارت راه‌و‌شهرسازی، نشان از جایگاه ویژه‌ای است که پایگاه به آن دست یافته است.

سرپرست شرکت عمران‌و‌بهسازی‌شهری ایران با تاکید بر این نکته که انتقال صحیح پیام و شفافیت در انتقال اخبار یکی از موارد مهمی است که هر سازمانی به آن نیازمند است، پایگاه خبری را در این موضوع سرآمد برشمرد و افزود: راه‌اندازی پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی اقدامی شایسته و ضروری بوده است؛ اتفاقی مبارک که موجب خدمات غیرقابل‌انکار به میهن اسلامی و تحولی چشمگیر در عرصه پروژه‌های‌عمرانی شد و به‌ویژه در معرفی موضوع بازآفرینی شهری در کشور نقش قابل‌تاملی از خود نشان داد.

عشایری ضمن تبریک مجدد خود برای سومین سال تاسیس پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، گفت: برای مدیران، خبرنگاران و فعالان پایگاه خبری توفیق روزافزون را از خداوند متعال مسالت دارم. همچنین، امیدوارم، تلاش‌ها و کوشش‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی صحیح به ویژه در موضوع بازآفرینی شهری ادامه یابد و با ایجاد شرایط و تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، عزت و سربلندی ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها بیش از گذشته، محقق شود.

مشاوران وزیر راه و شهرسازی؛

حسین معصوم: تلاش برای جلب اعتماد عمومی از طریق انتشار اخبار به موقع و صحیح

حسین معصوم مشاور وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و خبرنگاران پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان نظرات خود راجع به اخبار منتشر شده از سوی پایگاه خبری و همچنین نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود کیفی اخبار، گفت: راه‌اندازی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی که مجموعه اقدامات آن وزارتخانه را در عرصه‌های مختلف مسکن، شهرسازی و تمامی شقوق حمل و نقل به صورت شفاف بیان می‌کند اتفاقی به جا و مناسب بود. اگرچه پیش‌تر نیز روابط عمومی بخشی از اخبار را منتشر می‌کرد اما پایگاه خبری تخصصی‌تر، خبری‌تر و به‌روز تر به موضوعات مختلف می‌پردازد که جا دارد از بانیان راه‌اندازی این پایگاه تشکر کنم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انتشار به موقع و همچنین صحیح و شفاف از جزئیات اقداماتی که در بخش های مختلف در حال انجام است امنیت‌خاطری را هم برای جامعه و هم برای همکاران مجموعه بزرگ راه و شهرسازی به وجود می‌آورد.

معصوم با تاکید بر سرعت رساندن اخبار به مردم، گفت: جلب اعتماد عمومی یکی از نکات حائز اهمیتی است که باید به آن توجه ویژه کرد و به نظر بنده، تا حد قابل قبولی پایگاه خبری در انجام این مهم، موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون جامعه مواجه با اخبار گونان است، تصریح کرد: سرعت‌بخشیدن به کار خبررسانی همراه با ویژگی شفافیت و صحت اخبار نقش قابل‌ملاحظه‌ای در کسب اعتماد عمومی دارد.

منا عرفاینان: تلاش برای آگاهی شهروندان از مشکلات جامعه در حوزه کیفیت زندگی‌شهری

منا عرفاینان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان در خصوص عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طی سه سال گذشته نکاتی را ارایه کرد و گفت: ایجاد فضای گفتمان برای شهروندان و آگاه‌سازی آنان از اخبار، مسائل و چالش‌های جامعه و نیز فرصت‌های موجود، ضرورت انکارناپذیری در مسیر ارتقای کیفیت زندگی شهری است که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در راستای پاسخگویی به همین ضرورت شکل گرفت و ماموریت های خود را انجام داده و می‌دهد.

وی ادامه داد: پایگاه خبری با تهیه پرونده‌های ویژه و تولید اسناد و نشریات موضوعی و متمرکز بر چالش‌های شهری در سال‌های اخیر انعکاس اخبار و اطلاعات را به صورت کیفی‌تر از ارائه آمارها و اطلاعات رایج و روزمره مورد توجه قرار داد که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

عرفانیان افزود: بی‌تردید با مشارکت بیشتر حوزه‌های کارشناسی و تخصصی این وزارتخانه و بهره‌گیری از نظرات و ایده‌های نخبگان و صاحب‌نظران و سایر کنشگران در عرصه توسعه، این فضای گفتمانی بیش از پیش توسعه و ارتقا خواهد یافت.

نظر شما