شناسهٔ خبر: 46714 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به مناسبت سومین سالگرد پایگاه خبری صورت گرفت:

اظهارات مدیران میانی حوزه مسکن و شهرسازی درباره عملکرد پایگاه خبری/ پایگاه خبری منبع اصلی کسب اطلاعات و اخبار وزارتخانه است

طرح در راستای فرا رسیدن سومین سالگرد تاسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جهت ارتقای عملکردمان به بررسی دیدگاه های مدیران حوزه مسکن و شهرسازی پرداخته و پیشنهادات و انتقادات آن‌ها را جویا شدیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همزمان با فرا رسیدن سومین سالروز راه‌اندازی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جویای دیدگاه برخی از مدیران حوزه مسکن و شهرسازی درخصوص عملکرد این مجموعه شدیم تا با بکار بستن انتقادات و پیشنهادات بتوانیم بیش از پیش در ارائه اطلاع رسانی کوشا باشیم .

در ادامه نظرات و پیشنهادات برخی از مدیران حوزه مسکن و شهرسازی را یخوانید:

سید علی‌اکبر طاهری: بازتاب عملکرد وزارتخانه از سوی پایگاه خبری اقدامی رضایت بخش است

سید علی‌اکبر طاهری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند: عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طی یک سال گذشته بسیار خوب و مناسب بود، اینکه فعالیت شرکت‌های عمران شهرهای جدید در نهایت از سوی سایت وزارتخانه منتشر و در اختیار مخاطبان به ویژه سایر رسانه‌های خبری قرار می‌گیرد اقدام بسیار خوب و رضایت بخشی است که به نظر من نتیجه بسیار چشمگیری نیز به همراه داشته است.

بازتاب پیوسته اخبارحقیقی و برجسته کردن نقاط قوت و یادآوری نقاط ضعف به مسئولین اتفاق خوبی است که همواره در پایگاه خبری شاهد آن بوده و هستیم، اقدامی که همانند یک تلنگر برای مسئولین به شمار رفته و آن‌ها را وادار به جریان انداختن اقدامات می‌کند.

نریمان مصطفایی: حفظ اصول و ارزش‌های حرفه‌ای رسانه در عملکرد پایگاه خبری

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری شرکت عمران وبهسازی شهری وزارت راه وشهرسازی: پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی نقش مهمی در راه اندازی جریان آزاد اطلاع رسانی با پاسخگویی شفاف معاونت ها، شرکت ها وسازمان های زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی و دستگاههای اجرایی  در حوزه های فعالیتی مخصوصا ستاد ملی بازآفرینی شهری و...داشته است  و همچنین این پایگاه بعنوان پایگاه‌ اطلاع‌رسانی تخصصی که اطلاعات، خبرها و گزارش‌ها رااز منظر فنی و تخصصی و با دیدگاه کارشناسی ارائه می دهد، نقش ارزنده‌ای  واثرگذاری  در اطلاع رسانی کامل،جامع ایفا کرده و بیشتر در دوره فعالیت تاکید محوری بر گردش صحیح و سریع اطلاعات،نه بر جمع‌آوری اطلاعات صرف را سرلوحه خود قرار داده است.

در حالت کلی پایگاه خبری در طول فعالیت اش توانسته اصول و ارزش های حرفه ای شبکه اطلاع رسانی حوزه راه وشهرسازی و مسکن وبازآفرینی شهری  از قبیل استفاده از نیروی انسانی حرفه ای و متخصص در زمینه های مختلف حوزه های فعالیت راه وشهرسازی ،انجام فعالیت حرفه ای مستقل در چارچوب منافع ملی ،تاکید بر تضمین گردش آزاد اطلاعات و اخبار حوزه ،تلاش برای ایجاد زمینه تبادل نظر و برخورد آراء صاحب نظران و کارشناسان حوزه ،تعامل با خانواده رسانه های جمعی وهمکاری با روابط عمومی ها و پرهیز از ورود به حوزه فعالیت آنها  و... مدنظر وسرلوحه قرار دهد.

حسین ایمانی جاجرمی: جای پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در شبکه‌های اجتماعی خالی است

حسین ایمانی جاجرمی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید: عملکرد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با توجه به امکانات موجود، قابل قبول بوده است، به اعتقاد من فعالیت پایگاه در سایر شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام اقدام خوبی است چراکه از طریق تصویر و فیلم کوتاه در خصوص پروژه‌های وزارتخانه می‌تواند بازتاب خوبی داشته باشد.

همچنین پیشنهاد می کنم تا هر چند وقت یکبار به صورت منظم میز گردی با حضور مسئولین پیرامون مسائل چالشی وزارتخانه برگزار و منتشر شود، زیرا این اتفاق قطعا مخاطبان بسیاری را از بین عامه مردم جلب می‌کند.

محمدرضا توکلی: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طلایه‌دار جبهه آگاهی و زبان گویای وزارتخانه است

محمدرضا توکلی مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی را طلایه دار جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مجموعه وزارتخانه می‌دانم چراکه تلاش همکاران در این مجموعه در  آگاه کردن مردم عزیز از خدمات وزارت متبوع بوده که قطعا موجب رشد و شکوفایی نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

محمود میریان: پایگاه خبری منبع اصلی کسب اطلاعات و اخبار وزارت راه و شهرسازی است

محمود میریان عضو سابق هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید: فعالیت پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در انتشار اخبار مربوط به سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهرهای جدید بسیار خوب و مطلوب مشاهده شده است، این پایگاه علاوه بر حوزه شهرهای جدید در سایر بخش‌های وزارتخانه نیز اطلاع‌رسانی خوبی داشت تا جایی که به منبع اصلی اخبار و اطلاعات روز این حوزه برای بسیاری از مدیران تبدیل شده است.

به تصور من بهتر است که هر روز حوزه فعالیت این بخش بیشتر شده و اطلاعات گسترده‌تری را در خصوص سایر حوزه‌های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی در اختیار علاقمندان قرار دهد.

مجید روستا: عملکرد پایگاه خبری در پرداختن به مسائل بازآفرینی شهری بسیار خوب و قابل قبول است

مجید روستا عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران: در جامعه‌ای که دانایی، توانایی است، نقش بی‌بدیل مطبوعات و اطلاع رسانی صحیح  و  خبرنگاران امین و راویان صدیق در انعکاس اخبار جهت اعلام مسائل و مشکلات  مردم و اقدامات انجام شده توسط مسئولین، امری ارزشمند و ستودنی است.

بدون شک فعالیت این پایگاه خبری جهت پوشش دقیق، نگاه حرفه‌ای همراه با نقد منصفانه، تهیه گزارش‌های کاربردی، اطلاع رسانی اختصاصی و پرداختن به مسائل باز آفرینی بافت‌های هدف شهری بسیار خوب و قابل قبول بوده که امید است در آینده نیز تداوم داشته باشد.

جواد میرحسینی: پایگاه خبری در سه سال گذشته عملکردی متعهدانه و حرفه‌ای داشته است

جواد میرحسینی عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران: انتشار پیوسته و همیشگی اطلاعات و اخبار حوزه‌های گوناگون وزارت راه و شهرسازی از سوی پایگاه خبری اقدام بسیار خوبی بود، پایگاه خبری همواره به گونه‌ای متعهدانه، وظیفه شناس و با بهره‌گیری از مهارت‌های لازم بعنوان بازوان  قدرتمند وزارت راه و شهرسازی به ویژه در امر باز آفرینی بافت‌های هدف شهری به نحو احسن عمل کرده است.

بدون شک این پایگاه با در نظر گرفتن وجدان کاری، عدالت، صداقت و امانت داری تمام تلاش خود را در جهت جلب رضایت  و اطلاع رسانی کامل با محوریت ارتقای کیفیت زندگی و نشاط ساکنین شریف این مناطق  بکار برده و در آینده نیز ادامه خواهد داد.

علی چگنی: ایده تاسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مناسب و بجا بود

علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن: ایده تاسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایده مناسب و به جایی بود. پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی توانسته است مسایل و موضوعات مرتبط با حوزه‌های مسکن و شهرسازی و همچنین تمامی شقوق حمل و نقل را در اختیار سیاستگذاران، دست اندرکاران و همچنین خبرنگاران و گزارشگران قرار دهد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همچنین ساختار مناسبی دارد و شاهد هستیم که اخبار تهیه شده به راحتی در دسترس همگان قرار می گیرد.

با توجه به آنکه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجعی برای اخبار حوزه مسکن و شهرسازی و حمل و نقل برای سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها قرار گرفته است پیشنهادم این است که دانش خبرنگاران و دست اندرکاران آن در حوزه های مختلف تقویت شود و به گزارش های تحلیلی نیز در این پایگاه پرداخته شود.

زهره داوودپور: پایگاه خبری وظیفه دشواری در جهت تامین حقوق کالبدی شهروندان دارد

زهره داوودپور مدیرکل سابق دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی: با توجه به نقش وزارت راه و شهرسازی در جهت تامین حقوق کالبدی شهروندان وظیفه پایگاه خبری این وزارتخانه دشوارتر است، زیرا نه تنها باید موضوع خبررسانی را دنبال کند که باید از طریق فرهنگ سازی نقش آموزش شهروندان برای مطالبات حقوق شهروندی خود را نیز برعهده بگیرد.

خبررسانی به موقع و درست موجب می شود تا نه تنها مسئولان که مردم و شهروندان عادی هم متوجه شوند که از طریق اقدامات وزارت خانه به حق و حقوقی که برای انها تعیین شده است خواهند رسید و آن حق وحقوق مورد توجه مسئولان امر است.

مهدی ابراهیمی: تحقق دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات با راه اندازی پایگاه خبری

مهدی ابراهیمی عضو هیات مدیره و معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن: تاکنون اخبار صحیحی از سوی آن پایگاه منتشر شده است و آن پایگاه توانسته با انتشار مناسب، صحیح و درست اخبار، حق دسترسی آزاد به اطلاعات را که جزو حقوق مسلم شهروندی است محقق کند. معتقدم در این زمینه، پایگاه در تلاش بوده تا اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را که جزو تاکیدات دولت محترم و وزیر راه و شهرسازی بوده است در حد قابل قبولی محقق کند.

احد وظیفه: عملکرد پایگاه خبری بسیار راضی کننده و قابل قبول است

احد وظیفه مدیرکل دفتر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کل کشور: با توجه به سومین سالگرد تأسیس پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: خوشبختانه تا جایی که اقدامات این پایگاه خبری مربوط به حوزه هواشناسی بوده و مورد مطالعه اینحوزه قرار گرفته است می‌توانیم بگوییم گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی خوبی انجام گرفته است.

خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین سازمان و پایگاه خبری وجود داشته و اقدامات این بخش خبری بسیار راضی کننده و قابل قبول است.

محمد آئینی: خلاء یک مرجع اطلاع‌رسانی حرفه‌ای و تخصصی پیش از پایگاه خبری به شدت احساس می‌شد

محمد آئینی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه: تا پیش از راه‌اندازی این خبرگزاری خلا وجود یک مرجع حرفه‌ای و تخصصی در اطلاع‌رسانی حوزه راه و شهرسازی احساس می‌شد، عملکرد پایگاه خبری بدون شک مثبت و بسیار خوب بوده و می تواند در اینده نیز توسعه بیشتری داشته باشد.

به تصور من این حوزه خبررسانی می‌تواند با حضور دقیق‌تر و بیشتری در سطح عملیاتی به طور مثال در شهرها و استان‌ها به تهیه اخبار بیشتر و دقیق‌تری پرداخته و حوزه اقدامات وزارت راه و شهرسازی را به خصوص در شرایط بحرانی پررنگ‌تر نشان دهد.

حمیدرضا یزدانی: تاکید بر حضور بیشتر خبرنگاران پایگاه خبری در استان‌ها و شهرهای جدید

حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود: نحوه اطلاع‌رسانی از طریق پایگاه خبری را بسیار مطلوب و خوب ارزیابی بوده است، من تمامی اخبار حوزه وزارت‌خانه را از طریق کانال تلگرامی پایگاه خبری دنبال کرده و از آن رضایت دارم.

به عقیده من حضور پررنگ‌تر خبرنگاران این پایگاه خبری در استان‌ها و شهرهای جدید می‌تواند تا حد زیادی در شفاف‌سازی اخبار مؤثر باشد چراکه حضور این عزیزان در استان‌ها و تهیه گزارش و اخبار از اقدامات عمرانی انجام گرفته بازتاب بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

مجیدی: پایگاه خبری مرجع کاملی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور است

مجیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مرجع کاملی در حوزه اقدامات وزارت راه و شهرسازی است، به تصور من انتشار اخبار بیشتری از شهرهای جدید می تواند شناخت خوبی از این مناطق در سطح کشور ایجاد کند و توجه عموم را به این نواحی بیتشر جلب کند.

فرهادزاده: تاکید بر تهیه اخیار بیشتر از شهرهای جدید در تمامی نقاط کشور

فرهادزاده مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر: فعالیت پایگاه خبری در شهرهای جدید تمامی استان‌های کشور را کم بوده و انتظار می‌رود تهیه ویژه‌نامه و اخبار از شهرهای جدید کشور به صورت منظم‌تری از سوی پایگاه خبری صورت گرفته و در اختیار عموم قرار گیرد.

هومن گریوانی: انتشار اخبار تخصصی و به روز، بهترین ویژگی پایگاه خبری است

هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار: خوشبختانه از زمان آغاز به کار این مجموعه خبری اخبار تمامی حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی به صورت تخصصی و به روز در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

خوشبختانه ارتباط خوب این پایگاه خبری با تمامی مدیران و مسئولان وزارتخانه امری بسیار موفقیت‌امیز و چشمگیر است  که در نهایت توانسته رضایت همگان را جلب کند.

امید داریم با افزایش میزان ارتباطات با این حوزه خبری بتوانیم اخبار مربوط به هر حوزه را به شکل دقیق‌تر و تحصصی‌تر در دسترس شهروندان و عموم مردم قرار دهیم.

سعید غفوری: تاکید بر عملکرد گسترده تر و تخصصی‌تر

سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس: فعالیت پایگاه خبری طی سه سال گذشته خوب و مثبت بوده به نحوی که تمامی اخبار به صورت کارشناسی، صحیح و بررسی شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. امید داریم تا اقدامات و وسعت عملکرد آن روز به روز گسترش یافته و تخصصی‌تر شود./

نظر شما