شناسهٔ خبر: 46733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کردستان:

اصلاح در ساخت‌وساز باید از خود مردم شروع شود

خسرو ویسی مدیر ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: اصلاح در ساخت‌وساز باید از خود مردم شروع شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، خسرو ویسی با اشاره به تصویب قانون نظام‌مهندسی در سال ۱۳۷۴ گفت: بر اساس این قانون مقررات ملی ساختمان تصویب شده و سیاست‌گذاری‌های لازم در تمام بخش‌های مرتبط با ساخت‌وساز انجام و دستورالعمل‌های لازم‌الاجرا تصویب شده و قوانین تصویب شده به مرور زمان به‌روز شده است، پس به جرئت می‌توان گفت در حوزه ساخت‌وساز به لحاظ قوانین و مقررات کم و کسر نداریم.

مدیر ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: مشکل اصلی ما در استان در بحث ساخت‌وساز؛ نداشتن مهارت عوامل اجرایی وعدم وجود آموزش‌های لازم در این خصوص؛ ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بحث مسائل مربوط به فرهنگ‌سازی در میان عامه مردم است.

ویسی ادامه داد: در همین جریان زلزله اخیر مشخص شد ساختمان‌هایی که ضوابط را رعایت کرده‌اند یا خسارت ندیده‌اند یا کمتر دچار تخریب شده‌اند و می‌توان گفت عدم رعایت مقررات ملی ساختمان سبب تخریب ساختمان‌ها می‌شود.

ویسی اظهار کرد: اصلاح در ساخت‌وساز باید از خود مردم شروع شود و عوامل اجرایی با گذراندن آموزش‌های لازم گواهی مهارت دریافت کنند.

 وی افزود: نظارت و ساخت‌وساز باید با حضور مهندسین ذیصلاح و صاحب پروانه انجام شود.

نظر شما